י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא מוכנים לחורף: בכל כלי רכב שני נמצא כי לחץ האוויר איננו תקין

מתנדבי מועדוני עמותת "אור ירוק" בשיתוף חברת "דלק" קיימו פעילות הסברה על חשיבות תקינותם של הצמיגים לקראת החורף, במסגרתה ערכו בדיקות לחץ אוויר לצמיגי כלי הרכב לקראת החורף

לא מוכנים לחורף: בכל כלי רכב שני נמצא כי לחץ האוויר איננו תקין


בכל כלי רכב שני לחץ האוויר בצמיגים איננו תקין, כך עולה מבדיקה שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק לקראת החורף. הבדיקה נערכה ב-46 תחנות דלק ברחבי הארץ כאשר נבדקו יותר מ-2,500 כלי רכב.

ישראל סוערת ולא בגלל מזג האוויר, עם זאת החורף מתקרב בצעדי ענק ואיתו הגשמים והסכנות בכבישים שחלקם אינם ערוכים לכך. קצת גשם והכבישים הופכים לנהרות, כאשר תעלות הניקוז נשארות סתומות, שמן ולכלוך מצטברים צפים וסכנת ההחלקה היא גבוהה. הצמיגים מהווים את הקשר בין הנהג לכביש ולכן, בעיקר בעונת החורף, חשיבות תקינותם היא קריטית.

במהלך חול המועד סוכות יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף פעולה עם חברת "דלק" ל-46 תחנות דלק ברחבי הארץ. במהלך הפעילות נבדק לחץ אוויר בכלי רכב שהגיעו לתחנות, תקינות הצמיגים וכן חולקו חומרי הסברה בנושא נהיגה נכונה ושמירה על צמיג תקין.

במהלך הבדיקה המתנדבים הדגישו בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. חומרי ההסברה אותם חילקו עסקו בסכנות הכרוכות מהזנחת בדיקת הגלגלים וכן דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד.
לחץ אוויר שגוי גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעיו בסכנה אמתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקה אחת לחודש, משום שלחץ האוויר בצמיג יורד תמידית.

עמותת אור ירוק: "החורף בפתח והיורה כבר מאחורינו, זה הזמן שמשרד התחבורה יצא בקמפיין גדול ונרחב במטרה להגביר את המודעות לתקינות הצמיג, במיוחד בימי החורף כשהכביש רטוב וחשיבות צמיג תקין עולה. הגברת המודעות לצמיג תקין יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות וגם תחסוך כסף רב".
עמותת אור ירוק כביש רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד