ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת העירוב בחדרה: רב העיר במכתב חריף

הגר"ש ביטון במכתב לשר הדתות: "התגלתה תמונה עגומה בה אין עירוב הלכתי בעיר ואסור לטלטל לאף דעה בפוסקים"

סערת העירוב בחדרה: רב העיר במכתב חריף


בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' הבוקר (ג) על הכשלים החמורים בעירוב בחדרה המכשילים את התושבים בחילול שבת, והעימות הממושך בין המועצה הדתית והעירייה - התעוררה סערה בעיר.

רבה של העיר, הגאון רבי שמעון ביטון, שיגר מכתב בהול לשר הדתות דוד אזולאי, ובו הוא דורש את עזרתו המיידית בכדי לפתור את הסאגה ההלכתית.

"לפני כמה חודשים כשהוטלה על כתפי האחריות של העירובין בעיר, מיניתי שני תלמידי חכמים חשובים הבקיאים בנושא העירובין לבדוק את כשרות העירוב בעיר, הרב ברוך פחימה שליט"א מחדרה והרב הלל דויטש שליט"א מנתניה, ולצערינו התגלתה תמונה עגומה בה אין עירוב הלכתי בעיר ואסור לטלטל לאף דעה בפוסקים", פותח רבה של העיר את מכתבו.

הרב ביטון ממשיך ומגולל את הסיפור: "הממונה על המועצה הורה לקבלן להתחיל את העבודה ולתקן את העירוב, ואכן בשכונת גבעת אולגה העירוב כיום מהודר. אך דא עקא לאחר מכן, הורה הממונה לקבלן להפסיק את העבודה, בעוד שחלקים רבים בעיר פרוצים ואין עירוב הלכתי בעיר. לאחר שפניתי למר יאיר גבאי במכתב שחובה עלינו לתקן זאת ולמנוע מכשול הרבים וזהו תפקידו, הוא השיב שאין לו תקציב ואינו מוכן בשום פנים ואופן להתקדם בנושא זה.

"הודעתי לו במכתב שאם הוא לא ימשיך מיידית את המשך תיקון העירוב בעיר אאלץ להודיע ברבים שאסור לטלטל בשום פנים ואופן בעיר. מסופקני אם יש עיר אחת בארץ שהאחראי על המועצה מורה להפסיק את תיקון העירוב בעיר ובכך להכשיל עשרות אלפי אנשים בחילולי השבת הקדושה", זועם הרב.

"ואשר על כן פונה אני אל מע"כ שליט"א כממונה על כל שירותי הדת בארץ לטפל בנושא חמור זה ולסייע בידינו לשמור על חומות השבת הקדושה בעירנו. ניסינו בכמה דרכים להסביר לו את גודל המכשול, אך כל פניותינו נופלות על אוזנים ערלות", מסיים רבה של חדרה את מכתבו.



חדרה הרב ביטון מכתב עירוב מועצה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד