כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחבל חוסל בגבול עזה • נתניהו: "המצב בשליטה"

החקלאים הונחו להתרחק מהגדר עד להודעה חדשה • נתניהו בגבול: "המסר נקלט - לא נאפשר פריצה של גבולותינו"

נתניהו על גבול עזה. חיים זך, פלאש90
נתניהו על גבול עזה. חיים זך, פלאש90


מתיחות על גבול עזה: צלפי צה"ל ירו היום (ב'), לעבר חוליית טרור בדרום רצועת עזה שנערכה לירי לעבר ישראל וחיסלו מחבל. נתניהו ביקר בגבול.

צה"ל חיסל את המחבל אחמד א-סרחי בן ה-27, ופצע שלושה נוספים. החולייה הייתה אחראית על מספר אירועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל שפעלו בסמוך לגדר בשבוע האחרון.

כוחות הביטחון זיהו את חוליית הטרור סמוך לגדר הביטחון ברצועת עזה, עוסקת בהכנות לירי לעבר ישראל. הכוח פעל להסרת האיום המיידי וביצע ירי צלפים לעבר החוליה. זוהתה פגיעה. אין נפגעים ולא נגרם נזק לכוחותינו.

בשל כך, החקלאים באזור עוטף עזה קיבלו הנחייה להתרחק מהגדר ולא לעבד אדמות במרחק של קילומטר מהגבול: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול נגד כל ניסיון לביצוע פעילות טרור נגד מדינת ישראל" נאמר בהודעת צה"ל.



נתניהו על הגבול
תוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בצהריים באוגדת עזה וקיבל עדכון על היערכות ומוכנות הכוחות בפיקוד דרום.

בביקור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, מזכ"צ רה"מ תא"ל אליעזר טולדנו ומפקד האוגדה תא"ל איתי וירוב.

לאחר מכן הגיע רה"מ נתניהו לנקודת תצפית על רצועת עזה. שם אמר: ""אנחנו מנהלים את המאבק על ביטחון ישראל בכמה חזיתות. קודם כל, בשמירה על השקט בהר הבית. שנית, ביהודה ושומרון, ושלישית, בעזה. כל גזרה כזאת יכולה להתלקח ולהבעיר את הגזרות האחרות. היום אני מבקר כאן, עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד והמפקדים בשטח, ואני מתרשם שהמצב כאן הוא בשליטה.

"בכל הגזרות הללו אנחנו מנהלים את המדיניות להרגעת השטח בפעולה נגד המפגעים ונגד כוחות הטרור, בצורה אחראית ומדודה, עם כוח, עם הרבה מאוד כוח כשצריך. אני חושב שפה הובהר לחמאס שאנחנו רואים בו אחראי למה שקורה ברצועה ומן הרצועה, שאנחנו לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו. אני מתרשם שהמסר הזה נקלט היטב".
נתניהו יעלון צהל צלפים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד