י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מצ"ח תחקור: האם חיילים ברחו מהמחבל בבאר שבע?

המשטרה הצבאית תבחן את תפקודם של החיילים בשני היבטים: האם היו כאלו שנטלו חלק בלינץ' שבוצע בזרהום הפטום, העובד האריתראי שנהרג לאחר שזוהה בטעות כמחבל, והאם היו כאלו שלא 'חתרו למגע' ונמלטו מהזירה

מצ"ח תחקור: האם חיילים ברחו מהמחבל בבאר שבע?


דובר צה"ל הודיע היום (ג'), כי ‏צה"ל יתחקר חיילים שנמלטו מזירת הפיגוע בבאר שבע, וכן חיילים שהשתתפו בלינץ' בצעיר האריתראי.

"פיגוע הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון האחרון, הוא אירוע חמור ואנו שולחים את תנחומינו למשפחתו של חייל גולני, סמל עומרי לוי ז"ל והחלמה מהירה לפצועים" פרסם הערב דובר צה"ל מוטי אלמוז בפייסבוק.

בפוסט שפרסם הדגיש כי במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע נבדקים שני נושאים. "אירוע הריגתו של הבטום זרהום ז"ל. המשטרה הצבאית החוקרת מצטרפת למשטרת ישראל בבדיקת האירוע ובמידה וימצאו חריגות נפתח בחקירה אל מול החשודים. אנו מצרים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה".

בהתייחס לתיעוד מצלמות האבטחה מתחנה המרכזית, שם נצפים חיילים עם נשק נמלטים מהמחבל ואינם מנסים לבלום אותו, הוא כותב "ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי. זו הפקודה, זו רוח צה"ל – זה תפקידנו כמגני העם".

פיגוע ירי באר שבע חקירת מצח צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד