י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תדהמה בדושינסקיא: אחיו של הרבי התפטר מהקהילה

טלטלה בחסידות השקטה והמאוחדת - אחי האדמו"ר ואחת הדמויות המרכזיות בקהילה ומי שמחזיק בתפקידים מרכזיים בה, השעה עצמו מכל פעילות קהילתית

האדמו"ר ואחיו בימים יפים יותר. צילום: שמואל דריי
האדמו"ר ואחיו בימים יפים יותר. צילום: שמואל דריי


חסידות דושינסקיא סוערת: רב הקהילה בבית שמש ואחיו של האדמו"ר - הגאון רבי מרדכי יהודה דושינסקיא, השעה את עצמו מתפקידו כרב הקהילה, זאת כחלק ממאבקו לקבלת סיוע ועזרה מהמוסדות המרכזיים.

הפרשייה המתוחה מתגלגלת מזה מספר שבועות בחסידות. היא התפרסמה ברבים והתבררה לחסידים לאחר שהגרמ"י דושינסקיא הפסיק אחרי החגים למסור את השיעורים בישיבה של החסידות, וכן את שיעוריו לבעלי בתים, אותם נהג למסור מידי יום.

הרב סירב להסביר את מעשיו לשומעי לקחו. גם משלחות מנכבדי החסידות שהגיעו לביתו להפציר בו ולתהות לפשר העלמותו לא זכו לשום תשובה ובקהילת דושינסקיא בבית שמש קיבלו בצער עמוק את ההחלטה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע למתיחות היא בשל חילוקי דעות על ניהול המוסדות בבית שמש שנקלעו לקשיים. בחודשים האחרונים לא שולמו משכורות בישיבה. עול השגת התקציב המונח על כתפי הרב, הביא להתפטרותו.

בשבתות האחרונות הרב דושינסקיא אינו שוהה כימים ימימה בבית-הכנסת שבהנהגתו בבית שמש.

לשיא, הגיע הקרע בשבוע האחרון: במהלך דינר שנערך לטובת מוסדות החסידות בפתח תקווה - חיכו רבים לראות, האם ישתתף או לא. לבסוף הגיע הגרמ"י דושינסקיא, לקראת השעה 12:00 בלילה, הרב דושינסקיא נאם קצרות וירד מדוכן הנואמים ולאחר מכן נאם האדמו"ר כשהמתח הורגש באוויר.

הגרמ"י דושינסקיא, הינו בנו של גאב"ד העדה החרדית המהרי"מ דושינסקיא זצ"ל ואחיו של האדמו"ר. הוא מונה על ידי אביו לכהן כרב הקהילה ברמת בית שמש המונה למעלה מ-300 משפחות. לקהילה בית מדרש גדול ומרכזי המשמש גם כשטיבלא'ך (מנייני תפילות ברצף) לתושבי האזור.
דושינסקיא בית שמש סערה חסידות מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד