כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הליכוד לגלנט: לבנות לחילונים בבית שמש

גלנט ביקר בבית שמש ודן בנושא עם ראש העיר משה אבוטבול • בכיר חרדי: "הם פועלים להחזיר את העיר לידיים חילוניות"

שר השיכון יואב גלנט בבית שמש (באדיבות המצלם)
שר השיכון יואב גלנט בבית שמש (באדיבות המצלם)


המאבק על בית שמש חוזר: מאחורי הקלעים מתקיים בימים אלו מאבק על עתידה של העיר רוויית המאבקים, כך עולה מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

שר השיכון יואב גלנט גלנט החליט להתערב בנושא, וקיים היום (ב') ביקור בעיר לעמוד על הנושא מקרוב.

כך גם, אתמול נפגשו גפני-ליצמן-פרוש במשכן הכנסת עם השר, ועל השולחן עלה גם הנושא הנפיץ אודות זהותה של העיר שרבים מכנים אותה כבר היום "העיר החרדית הרביעית" .

מאחורי הקלעים, דורשים חברי כנסת מהליכוד מגלנט לדאוג לפיתרון למצוקת הדיור בבית שמש, גם עבור המגזר החילוני והדתי לאומי.

גלנט נתון ללחצים גם מצד סגנו בשיכון ז'קי לוי, שגם הוא ח"כ מהליכוד. יצויין כי הסניף המקומי של הליכוד בבית שמש, נחשב לסניף חזק ב'מרכז הליכוד', והסניף דורש מנציגיהם בכנסת, פתרונות דיור בבית שמש, גם לדור ההמשך של בוחרי הליכוד.

השר גלנט דרש אתמול מהנציגים החרדים שיתוף הפעולה בנושא, בעקבות הרגישות והמתיחויות בין המגזרים בעיר. היום גם נפגש השר בנושא עם ראש העיר משה אבוטבול, יו"ר הוועדה לתיכנון ובניה משה מונטג, ומנכ"ל העיריה.

גורם שהשתתף בפגישה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "במהלך הפגישה דנו בשיווק הדירות בעיר, והשר גלנט דרש כי המגזר החילוני יקבל חלק בשיווק הקרוב. כמו כן עלתה האפשרות להקמת שכונה חילונית מוגרת בפאתי העיר, עם כניסה נפרדת מהשכונות החרדיות".

ראש העיר אבוטבול הציע להקים ועדה שתדון בנושא, ונקבעה פגישה לשבוע הבא. אבוטבול גם מינה את מונטג כנציגו.

לדברי הגורם מדובר כרגע על שיווק של 6000 דירות עד סוף שנת 2015 ותחילת 2016, כשמתוכם, עבור המגזר החילוני יוקצו 1000 עד 1500 דירות.

גורם בכיר בסיעת הליכוד בכנסת, אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי מספר חברי כנסת של הליכוד התגייסו, בכדי "לפתור את מצוקת הדיור בעיר עבור המגזר החילוני והדתי" כדבריו, וקיימו מספר פגישות בנושא.

כך גם בשבוע שעבר נערכה פגישה בנושא בהשתתפות השרים יריב לוין, זאב אלקין, יואב גלנט וסגן שר השיכון ז'קי לוי, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם מהליכוד - בנסיון לקדם את הדברים. הגורם הוסיף כי "קיימת מצוקה של ממש בנושא הדיור עבור המגזר החילוני, והתושבים משוועים לעזרה של נציגיהם בכנסת".

הגורם הוסיף כי "מפלגת הליכוד זכתה בבחירות האחרונות לכנסת לקולות רבים בעיר, ואף יש לה מתפקדים רבים של המפלגה".

כזכור, בית שמש קרועה בין המגזר החרדי למגזר החילוני, דבר שהתבטא במערכות בחירות סוערות בין המועמדים של המגזרים השונים, כאשר המועמד החרדי אבוטובול, ניצח ברוב את המועמד החילוני, אלי כהן.

על רקע זה אמר גורם חרדי בכיר ל'בחדרי חרדים': "אנו נפעל כפי שמבקש שר השיכון אך אנו חוששים שחברי כנסת מהליכוד פועלים להגדיל את מספר התושבים החילונים בעיר, כדי לנסות להשיב את העיר לידיים חילוניות, לאחר שכשלו הניסיונות לחלק את העיר, ייתכן שלא מדובר רק במהלך תמים בשל מצוקת דיור".

השר גלנט בביקור בבית שמש. באדיבות המצלם






בית שמש דיור שר השיכון משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד