י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלף איש בהלווית חסנו הי"ד: "להכריע את הטרור"

במהלך הלוויה שיצאה לבית העלמין העתיק בחברון, תקף ראש מועצת קרית ארבע את ביבי שהתפאר שבנה פחות מקודמיו

צילום: ישיבת עתניאל
צילום: ישיבת עתניאל


כאלף איש ליוו הלילה (ד') למנוחות את אברהם אשר חסנו הי"ד, שנדרס למוות היום באזור הר חברון. הלוויתו הוא נטמן בבית העלמין העתיק בחברון.

במהלך הלוויה קרא יצחק מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע, לראש הממשלה, להביא להכרעה מול הטרור ולהוביל את העם לניצחון. הוא תקף את נתניהו על שהתפאר היום שבנה פחות מקודמיו ודרש ממנו: "נצח את הטרור - על ידי בניה וחיזוק האחיזה בארץ ישראל".

הבן מידד ספד לאביו: "אבא היקר. אני בכלל לא מעכל שאני עומד פה. אבא שלי. היית דואג לאמא לפני הכל. לא היית נותן שיפגעו בה. דאגת לאחרים לפני שדאגת לעצמך. כשהיה מגיע מישהו לבקש צדקה היית אומר לו: קודם תאכל, תשתה. היית מכניס אורחים בחסד. אבא. מי יתן את ה"בוקס" המחזק בתפילה? מי יהיה הגב של כל המשפחה? איך אפשר להפרד ממך שכל כולך מלא חיים?!? מי יקרא לי ויפנק וישמור ? אני מבטיח לך להמשיך בדרך האמת והישר, עם האהבה לתהילים ולתורה ומבטיח לדאוג לאמא ומתפלל יחד עם כל המשפחה- די לשפיכות הדמים!"

הרב חברון שילה, ראש הישיבה התיכונית "אור עתניאל" בה עבד אברהם, ספד לו: "אברהם, זכינו להכיר אותך לפני שלוש וחצי שנים. זכינו בזמן הזה להכיר את כל משפחתך. זכית לעלות לארץ הזאת. אל ארץ אברהם ובאמת להיות לגוי גדול, למשפחה גדולה ולהיות ברכה לכולם. אהבת כל תלמיד. אהבת לראות אותנו לומדים תורה. בשם כל תלמידי הישיבה, אנחנו רוצים להודות לך ולהגיד לך שהיית בדיוק כמו אברהם אבינו – ברכה עצומה לכולנו".

חסנו, תושב קריית ארבע בן 54, היה אב לשבעה ילדים, ועבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עתניאל. בשעות הצהריים הושלכו אבנים בכביש 60 סמוך לקרית ארבע, חסנו שנסע בכביש ורכבו נפגע מאבנים, יצא מהרכב עם אלה כדי להגיב למפגעים, אך נדרס על ידי משאית חולפת.

בהודעה מטעם היישוב קרית ארבע, נמסר: "חסנו הי"ד, היה אהוב על כולם, עם חיוך תמידי ושמחת חיים. התגורר בשכונת ממרא והוביל פעילויות ושיעורי תורה במהלך כל השנה, ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים. הכול ללא תמורה ובהתנדבות, תוך שהוא רותם עמו גופים רבים למען פעילות זו. מעבר להכול שיעורי תורה היו תדיר בביתו, ובהכנסת אורחים כיד המלך לכל באי שיעורי התורה. אבל כבד נפל על בית קרית ארבע חברון".





































חברון פיגוע עתניאל טרור לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד