ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ר"ע בית שמש: "עלילה: אנו בונים גם לחילונים"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על התערבות שרי הליכוד בתוכניות הבנייה בבית שמש - מגיב ראש העיר משה אבוטבול: "החרדים והליכוד משתפים פעולה בממשלה, למה לא לשתף פעולה בעיר?" • שר השיכון: "לנושא השלכות על כל הארץ"

ר"ע בית שמש: "עלילה: אנו בונים גם לחילונים"


"טוענים שיש אצלינו אפלייה לטובת החרדים ואין שיוויוניות, זה לא נכון, זו עלילה, וחבל שיש מי שממשיך לחתור נגד העירייה", כך אומר היום (ד'), ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול.

אמש דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי שרים וחברי כנסת מהליכוד מפעילים לחץ על שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, להגדיל את היקפי שיווק יחידות הדיור, המיועדות למגזר החילוני, בעיר בית שמש.

השר גלנט נענה, נפגש בעניין עם חברי הכנסת החרדים ודרש מהם לשתף פעולה בנושא.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הגיב ל'בחדרי חרדים': "יש בכנסת מודל שיתוף פעולה בין הליכוד, החרדים והבית היהודי. אני מציע שבמקום להיאבק, הבה נעתיק את המודל הזה אצלינו ושסיעת הליכוד בבית שמש תיכנס לקואליציה העירונית, כפי שעשתה סיעת הבית היהודי".

ראש העיר הוסיף כי "אני תמה מה מביא את אותם גורמים, להתאמץ ולהפעיל את כוחם של שרי וחברי הכנסת של הליכוד למען בנייה עבור המגזר החילוני. בעיריה ישמחו לפעול יחד עם חברי המועצה כדי לקדם דיור עבור כל המגזרים. צר לנו שגורמים מוציאים את דיבת העיריה רעה בפני חברי בית המחוקקים בטענה לאי שוויוניות".

בעת הסיור שערך שר השיכון בעיר בית שמש. הציג ראש העיר משה אבוטבול את התרחבותה המסיבית של העיר בית שמש: "בעיר בית שמש", אמר, "יש פרוייקטים לכל המגזרים, אך על מנת שנוכל למשוך לעיר אוכלוסייה מגוונת, אנו זקוקים לסיוע של משרד השיכון בפרוייקטים תומכים. לכן אנו דרושים להכניס זאת לתוך הסכמי הגג עם משרד השיכון" אמר ראש העיר.

ראש העיר התייחס לטענות על העדפת החרדים בשיווק יחידות הדיור בעיר, וציין כי: "טענות אלו הועלו בכל ערכאה אפשרית ונשללו, כאשר גם בית המשפט העליון בחן את התוכניות ואת הטענות נגדן ודחה אותן מכל וכל".

שר השיכון גלנט אמר בסיור "אני פונה לחברי המועצה החרדיים להתעקש ולהלחם למען הבאת אוכלוסיה מהמגזר הכללי לבית שמש כי לא מדובר כאן רק בבית שמש אלא בסיפור עם השלכות לכל הארץ. אנו חייבים להוכיח כי חרדים וחילוניים יכולים לחיות יחדיו ללא קשר למי נמצא בשלטון המקומי או הארצי".

בבית שמש קיים מאבק מר וארוך שנים, בין המגזר החרדי למגזר החילוני, דבר שהתבטא במערכות בחירות סוערות בין המועמדים של המגזרים השונים, כאשר המועמד החרדי אבוטובול, ניצח ברוב את המועמד החילוני, אלי כהן.

על רקע זה אמר גורם חרדי בכיר ל'בחדרי חרדים': "אנו נפעל כפי שמבקש שר השיכון אך אנו חוששים שחברי כנסת מהליכוד פועלים להגדיל את מספר התושבים החילונים בעיר, כדי לנסות להשיב את העיר לידיים חילוניות, לאחר שכשלו הניסיונות לחלק את העיר, ייתכן שלא מדובר רק במהלך תמים של מצוקת דיור".
בית שמש הליכוד עירייה מועצה שיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד