ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נתניהו: המופתי שכנע את היטלר להשמיד יהודים

נתניהו האשים את המנהיג הפלסטיני, חאג' אמין אל חוסייני, בשכנוע היטלר להשמיד יהודים • האופוזיציה: "מגמד את השואה"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


"היטלר לא התכווין להשמיד את היהודים, המופתי הפלסטיני שכנע אותו", כך אמר אמש ראש הממשלה נתניהו (ג') בקונגרס הציוני בירושלים.

"היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו", טען נתניהו. "הוא רצה לגרש אותם, וחאג' אמין אל חוסייני הלך אליו ואמר 'אם תגרש אותם כולם יבואו לכאן'. 'אז מה אעשה איתם?', שאל היטלר, וחוסייני ענה: 'שרוף אותם'".

"סבי", אמר נתניהו, "הגיע לישראל בשנת 1920, הוא נחת ביפו וזמן קצר מאוד אחרי זה הוא הלך למשרד ההגירה ביפו, שכמה חודשים מאוחר יותר נשרף על ידי פורעים ערבים. הם רצחו כמה יהודים, כולל את הכותב המהולל שלנו ברנר. את התקיפה הזאת ותקיפות אחרות על הקהילה היהודית ב-1929, כמו ב-1921, דרבן המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני, שמאוחר יותר נדרש לשימוע בשל פשעי מלחמה במשפטי נירנברג, בשל תפקידו המרכזי בהכוונת הפתרון הסופי".

"גם אז חאג' אמין אל-חוסייני אמר: 'היהודים רוצים להרוס את מסגד אל-אקצה'. השקר הזה הוא בן 100 שנים והוא התסיס הרבה התקפות. הר הבת עומד על תלו. מסגד אל-אקצה עומד על תלו. אבל השקר עומד גם".

דברי נתניהו עוררו סערה וגם שר הבטחון בוגי יעלון סתר את דברי ראש הממשלה ואמר בראיון לגל"צ: "חאג' אמין אל-חוסייני הצטרף להיטלר ב-1941, כמובן שלא הוא זה שהמציא את הפיתרון הסופי".
נתניהו קונגרס שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד