ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

קנס של 2.9 מיליון דולר לחברת אופנועים על אי דיווח בעיות בטיחות

מנכ"ל אור ירוק: "ברגע שהרשויות משדרות כי בעיות בטיחות אינן מתקבלות על הדעת והקנס על עבירות בטיחות יהיה בהתאם, זה גורם להתרעה ויחס רציני לבעיות בטיחות. רק בדרך הזו ניתן להצליח במאבק בתאונות הדרכים"

צילום אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה


הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) קנסה לאחרונה את חברת האופנועים "טריומף" בארצות הברית בסכום של 2.9 מיליון דולר לאחר שהחברה לא דיווחה לרשות על בעיות בטיחות בזמן ובנוסף לא שיתפה פעולה עם הרשות האמריקאית.

"יצרנים מוכרחים למלא את חובת הדיווח שלהם, החוק דורש זאת ובטיחות הציבור מחייבת את זה" טען אנתוני פוקס שר התחבורה האמריקאי בהתייחסו לקנס ושלח מסר לכל חברות הרכב במדינה, "כשחברות לא עומדות במחויבות הזו, אנו נדרוש מהם דין וחשבון".

הקנס הגיע לאחר שחברת טריומף ביצעה קריאה חזרה לתיקון (recall) ל- 1,300 אופנועים עם בעיות היגוי שיכלו להקטין את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. באפריל 2015 פתחה הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית בחקירה על כך שחברת האופנועים לא דיווחה בזמן לרשויות על התקלה, כמו גם הפרות נוספות שאינן עולות בקנה אחד עם דרישות הרשויות.

בהסדר של הרשות האמריקאית מול חברת האופנועים נקבע כי החברה תשלם קנס כספי של 1.4 מיליון דולר ותוסיף עוד לפחות חצי מיליון דולר על פעולות שיביאו לשיפור הבטיחות. אם לא תעשה כך, צפויה טריומף להיקנס במיליון דולר נוספים.

טריומף מחויבת על פי ההסכם למנות יועץ עצמאי שיפקח ויבקר את אימוני הבטיחות של החברה, ובנוסף להעסיק קצין בטיחות אשר יפקח ויהיה אחראי על מילוי אותן דרישות. אותו מפקח יהיה בעל גישה ישירה להנהלה הבכירה ועליו להגיש תכנית כתובה ודוח על מילוי הדרישות הבטיחות וזאת על מנת לקבל את אישור הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים.

"האכיפה היום מענישה גם על עבירות העבר והיא באה לקדם את תרבות הבטיחות היזומה שיצרנים חייבים להסתגל אליה", טען מארק רוסקינד, מנהל הרשות והוסיף, "על מנת לצמצם את מפגעי הבטיחות ולזהות אותם טרם התרחשותם".

בטריומף טענו בתגובה כי אכן קיימים קשיים בדיווח מוקדם על בעיות הבטיחות דבר שהוביל לאיחור בדיווח החברה לרשות האמריקאית על בעיות הבטיחות. בחברת האופנועים לקחו אחריות והודו כי הפרו את חוק הבטיחות כאשר לא הגישו דוחות רבעוניים בנושא קריאה חוזרת (recall) במועדים הנדרשים ולא הגישו את המסמכים לרשות האמריקאית כמו גם כתבי שירות נוספים המחויבים בדיווח.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה צריכים ללמוד מהתנהלות הרשות האמריקאית שאיננה מקלה ראש בבטיחות בדרכים. הדרך לצמצום מספר ההרוגים הגבוה בישראל תושג אך ורק בדרך בלתי מתפשרת בנושאי הבטיחות ושמירה על חיי אדם. ברגע שהרשויות משדרות כי בעיות בטיחות אינן מתקבלות על הדעת והקנס על עבירות בטיחות יהיה בהתאם, זה גורם להתרעה ויחס רציני לבעיות בטיחות. רק בדרך הזו ניתן להצליח במאבק בתאונות הדרכים".
עמותת אור ירוק תאונות אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד