י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשטרה ומצ"ח חוקרות: דליפת מידע מצה"ל לסיקריקים

פרשת "קמפיין החרדקים" מסתעפת - סגן שר הביטחון בן דהן חשף בתשובה לח"כ מרגי כי נבדק חשד לפיו הודלף מידע פנימי מתוך צה"ל, הישר לידיעת הגורמים העלומים העומדים מאחורי הקמפיין הבוטה נגד החיילים החרדים המשרתים בצה"ל

המשטרה ומצ"ח חוקרות: דליפת מידע מצה"ל לסיקריקים
פלאש90


סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מהבית היהודי עלה היום (ד') להשיב במליאת הכנסת לשאילתה בנושא ההסתה נגד חיילים חרדים שהגיש ח"כ יעקב מרגי ואמר כי בחודשים האחרונים נפתחה חקירה בעניין הדלפת המידע אשר שימש לכתיבת חוברות ההסתה נגד החיילים החרדים.

סגן השר בן דהן אמר כי "גורמי התביעה הצבאית הראשית פנו למצ"ח, העומדת בקשר עם משטרת ישראל אשר חוקרת את סוגיית הפצת החוברת, תוך מתן דגש על סוגיית ההדלפה ובירור החשד כי בוצעה העברת מידע מגורמים צבאיים לאזרחים שהפיצו את חוברת ההסתה כנגד החיילים החרדים".

החקירה נפתחה ככל הנראה בעקבות חוברת שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לפני כחצי שנה. מדובר בחוברת מודפסת שהופצה בריכוזים החרדים וכללה פרטים אישיים, השמצה והסתה כנגד חיילים חרדים המשרתים בצה"ל.

עד להפצת החוברת כלל "קמפיין החרד"קים" בעיקר איורי הסתה וטקסטים נגד חרדים אלמוניים המתגייסים לצה"ל. הפצת החוברת היתה עליית מדרגה, והפרסומים כללו תמונות ופרטים של חיילים חרדים הנושאים תפקידים בכירים בצבא.

חייל חרדי המשרת בצה"ל אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות הפצת החוברת: "אמנם התצלום שלי לא פורסם, אבל אם זה ימשיך, אני בהחלט יהיה מודאג. זה מזכיר לי שלפני שירו ביהודה גליק מישהו העלה את תמונתו לרשת וצייר סביבו מטרה. זה מה שעושים כאן ואני מתפלא שעד כה המשטרה לא עשתה דבר לעצירת המסיתים".

סגן השר בן דהן ציין בהקשר של הפרסומים הללו כי כי "פרקליט המדינה הורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד העומדים מאחורי הפרסומים המסיתים והפצתם, בעבירות של העלבת עובד ציבור, ועבירה לפי חוק הגנת הפרטיות". עוד ציין בן דאהן כי "לאחרונה עודכנו על ידי משטרת ישראל, כי הוגש כתב אישום בגין אירוע תקיפת חרדי בבית כנסת בירושלים ביום 20 באוגוסט 2015".

עוד הוסיף בן דהן - "בחודשים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בטיפול בנושא ההסתה נגד חיילים חרדים ואני שמח שזכיתי להיות גורם משמעותי בנושא הזה. המצב אליו נחשפתי בפגישתי עם החיילים החרדים היווה תעודת עניות לממשלת ישראל, אשר לא השכילה להבין את חומרת העניין עוד בטרם הפגיעה בחיילים חרדים, בני משפחותיהם ומפקדיהם, הפכה לאלימה".

יצויין כי למרות ההכרזות הרבות וטיפול למשטרה, גם לפני כחודש, בשיאו של גל הטרור הנוכחי, נפתח שוב הקמפיין נגד החיילים החרדים תחת הכותרת 'מחזירים את החרד"קים האומללים'. הקמפיין קורא לציבור החרדי "לנסות ולהחזיר בתשובה את החרדים שהתגייסו למסלולים החרדים בצה"ל, ולגרום להם לעזוב את השירות, לטובתם ולטובת משפחתם".

יצויין כי לפני כמה חודשים, לאחר שנתיים של קמפיין הסתה אובססיבי נגד החיילים חרדים ונגד אנשי הגיוס, יצא קמפיין תמיכה בחיילים תחת הסלוגן 'מחבקים את החיילים החרדים' - בעיריית בני-ברק סירבו לאשר את פירסום הקמפיין, ובירושלים הקפידו יוזמי הקמפיין להציב את השלטים במיקומים בהם לא יהיה ניתן להשחיתם.


קנאי בית שמש מפגינים - "חרדק צא משכונתינו"
חרדקים חיילים קמפיין נחל חרדי גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד