י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לראשונה בחינוך החרדי: ההנהלה נכנעה לעובדים וחתמה על הסכם

התקדים המשמעותי שהשיגו המורות החרדיות ב'מגן הלב' עתיד לשנות סדרי עולם בקיפוח עובדים במערכות החינוך החרדי • לאחר התארגנות ומאבק אמיץ - ההנהלה נכנעה וחתמה על הסכם שיעגן את זכויות העובדים וימנע ניצול • יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מברך את ראשי האגף החרדי"

החתימה על ההסכם. צילום: דוברות ההסתדרות
החתימה על ההסכם. צילום: דוברות ההסתדרות


בשורה טובה - לאחר מו"מ ממושך, ההסתדרות והנהלת רשת החינוך "מגן הלב" חתמו על הסכם קיבוצי, ההסכם קובע כי ההסתדרות והעמותה יפעלו יחד מול משרד החינוך כדי לשפר את שכר עובדות העמותה וכי בתוך חצי שנה ייחתם בעמותה הסכם קיבוצי מקיף.

בכך באה לסיומה הטוב סאגת התאגדות המורות ב"מגן הלב", שלוותה בהתנגדות עזה מצד ההנהלה ושנחשפה לראשונה כאן ב"בחדרי חרדים" ("תקדים מרשים: מאות מורות "מגן הלב" התאגדו"26.07.2015 קישור מצורף). "חתימת ההסכם", אומרים הצדדים, "היא יציאה לדרך חדשה של שיתוף פעולה וטיפול בזכויות המורות ועובדות העמותה".

על ההסכם חתמו יו"ר הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן, יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות שלקח על עצמו את ריכוז ההתאגדות רפאל מלאכי, לצד רכזת החטיבה אודליה מעודה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב, הנהלת עמותת "מגן הלב" וסמנכ"ל הכספים של העמותה יוסי בר.

ההסכם שנחתם היום הוא ההסכם קיבוצי ראשון של ההסתדרות במגזר החרדי. ההסכם מסדיר את ביצועה של תכנית הבראה בעמותה, הנדרשת עקב תקצוב חסר מצד רשויות המדינה. ההסכם כולל הסכמה לפעולה מתואמת לתיקון העיוותים בתקצוב ממשרד החינוך, וקובע כי כל תיקון בתקצוב יופנה במלואו לשיפור זכויות העובדים. עוד קובע ההסכם כי הצדדים ינהלו מו"מ להסכם קיבוצי מקיף שייחתם תוך שישה חודשים.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', עובדי העמותה התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יולי 2015, בתוך ימים ספורים ולאחר שמאמציהם נול ההנהלה עלו בתוהו. העמותה, שמרכזה באשדוד, עוסקת בחינוך מיוחד ומועסקים בה כ-600 עובדים, אשר מרביתם הן מורות וגננות מהמגזר החרדי.

במסגרת ההסכם, שהמשא ומתן לגביו התנהל במשך מספר חודשים בהובלת האגף החרדי בהסתדרות, הוחלט כי בשיתוף פעולה בין אנשי "מגן הלב" להסתדרות, הצדדים יפעלו במטרה לתקן עיוותים בתקצוב הממלכתי לעמותה, מאחר שהתקצוב הנוכחי אינו משקף את העלויות האמתיות של מתן שירות ראוי לילדים המטופלים במוסדות העמותה.

ההסכם נחתם על רקע צורך דחוף בשיפור מצב העמותה, והוא תקף לתקופה של 12-18 חודשים. עוד סוכם כי הצדדים ייכנסו למו"מ במטרה לחתום על הסכם קיבוצי מקיף בעמותה בתוך שישה חודשים.



אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר: "ההסתדרות כתנועה חברתית שמה לה למטרה לצמצם פערים ולהגביר את רמת השוויון בחברה על כל מגזריה. אני מברך את אנשי האגף החרדי והאגף לכלכלה בהסתדרות וכן את הנהלת העמותה על הובלת משא ומתן ענייני תוך הקפדה על ביטחונן התעסוקתי של המורות, וקורא לשיתוף פעולה במאמץ להגדלת תקצוב העמותה מהמדינה".

רפאל מלאכי, יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות: "מדובר בבשורה של ממש לעובדים במגזר החרדי שיודעים היום שההסתדרות עומדת גם לצדם. האגף החרדי בהסתדרות פעל ויפעל לאורם ובהדרכתם של הרבנים מכלל העדות והחוגים. הדאגה לזכויות העובדים היא ערך יהודי שתורת ישראל מייחסת לו חשיבות רבה ואנו מקווים ששיתוף הפעולה בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת 'מגן הלב' יוביל הן את המוסדות והן את העובדים לדרך חדשה ולהצלחה משותפת".

מוועד הפעולה נמסר: "הצלחת הסכם ההבראה תימדד על ידי הצעדים שתנקוט הנהלת המוסדות בשטח וכולנו תקווה שהצדדים יעמדו בסיכומים שהושגו, תוך הקרבה לא פשוטה מצד העובדים, על מנת לשמור על מקור פרנסתינו ולאפשר את המשך קיום המוסדות למען התלמידים והוריהם. אנו מקוות כי ההסכם הינו צעד ראשון בדרך להבטחת ושמירת זכויות העובדים במגזר החרדי, על כל ענפי העבודה".
הסכם קיבוצי הסתדרות איגוד ועד עובדים מגן הלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד