י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: נחנכה נקודת הזנקה של מד"א בבני ברק

שר הבריאות יעקב ליצמן: "עם מד"א כולם יכולים להרגיש יותר בטוחים" • ראש עיריית ב"ב: "מגיעה לכם כל ההערכה"

צפו: נחנכה נקודת הזנקה של מד"א בבני ברק


במעמד אישי ציבור ונכבדים נחנכה השבוע נקודת הזנקה חדשה של מד"א בעיר בני ברק.

במעמד רב הרושם השתתפו בין היתר שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, מפקד מרחב דן במשטרה נצ"מ שמעון לביא, מנכ"ל מד"א אלי בין, סגני ראש העיר מנחם שפירא, אליהו דדון ומנדל אייזנברג, חברי מועצת העיר ישראל פרידמן, ישראל הפטקה וראש מטה ראש העיר ישראל דרנגר, וכן יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק, פרופ' מוטי רביד המנהל הרפואי של מעייני הישועה, צבי חסיד מנכ"ל זק"א ת"א, יו"ר הצלה גוש דן אושי שלומוביץ, יו"ר צוות הצלה אברהם רייכמן, יו"ר הצלה פ"ת ישראל גודלבסקי, נציגי קופות החולים ונציגי אגודות ידידי מד"א מהעולם.

התחנה תאויש באמבולנס ובניידת טיפול נמרץ, ותשפר את השירות לכ-187,000 תושבי העיר בני-ברק בכך שתקצר משמעותית את זמני ההגעה של כוחות מד"א לאירועים באזור.

הקמת התחנה החדשה של מד"א בבני-ברק התאפשרה בזכות תרומתן של משפחות בריל, וולדמן והייזר החברות באגודת ידידי מד"א בריטניה.

כוחות מד"א מעניקים בשנה טיפול רפואי לכ-9,000 בני אדם בעיר בני ברק, בהם חולים, פצועים ויולדות. מד"א מפעיל בעיר מערך מתנדבים וכוננים המונה למעלה מ-150 מתנדבים היוצאות למאות ואלפי קריאות בעיר בני ברק ובסביבתה.

בפתיחתו של הטקס נשא דברים ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שהודה לאגודת ידידי מד"א בריטניה על תרומתם הנדיבה: "עבודתכם מרובה במהלך כל השנה ובמיוחד בימים אלו כשמתקבלים דיווחים על פיגועים ומד"א עומדים בחזית האירועים. מגיעה לכם כל הערכה וכבוד על כך. היום זוכה בני ברק לחנוך את תחנת מד"א בעיר. שמחנו מאוד לקבל את ההצעה של מד"א להקים באזור זה תחנה. אני רוצה להודות מעומק ליבי לתורמים, האנשים הללו שתורמים למד"א תורמים להצלת חיים – תבורכו!" בתום דבריו העניק ראש העיר למנכ"ל אגודת ידידי מד"א בריטניה מר דניאל בורגר ויו"ר אגודת ידידי מד"א בריטניה ד"ר דוד קרטיס מגן ברכה עבור התחנה.

מיד לאחריו עלה לדוכן הנאומים דניאל בורגר, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בריטניה: "זהו אושר וכבוד לתרום להקמת תחנת מד"א בבני-ברק. התורמים שלא יכלו להגיע ביקשו להודות לכולם על האירוע ועל הסיוע בהנצחת משפחותיהם. אלו זמנים קשים בישראל ואנו רואים את מד"א בכל מקום ואת הפלאים שהארגון עושה בטיפול בפצועים וחולים ואנו שמחים לקחת חלק בסיוע".

מנכ"ל מד"א אלי בין פנה בדבריו לשר הבריאות ואמר: "אני מודה לך על העשייה הרבה, אנו כארגון ההצלה הלאומי מעריכים את פעילותך הענפה למען כלל תושבי ישראל בכל מקום. אני מודה לך על הסיוע הרב לפעילות מד"א שעוזר לנו לעמוד באתגרים. אני רוצה להודות גם לראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט על הדאגה לתושבים ועל הראייה עין בעין את נושא הצלת החיים."
בהמשך דבריו הודה מנכ"ל מד"א לאגודות הידידים של מד"א ברחבי העולם: "התרומה העצומה של מד"א לתושבי ישראל לא הייתה מתאפשרת ללא אגודות הידידים. האגודות זוכות להערכה עצומה והוקרה והן עמוד הטווח של הארגון. אני מודה לתורמים ולאגודה הבריטית ולכל שאר האגודות על תרומותיהם הנדיבות."

שר הבריאות בירך על פתיחת תחנת מד"א בבני ברק וסיפר: "בכל מקום שאתה מסתובב אתה רואה את מד"א. בשבוע שעבר הייתי בבי"ח שערי צדק בזמן הפיגועים בירושלים, ראיתי כיצד מתכוננים לקליטת הפצועים שבדרך ואז הגיע אמבולנס של מד"א. בזמן שהפצוע הובל מהאמבולנס לחדר הטראומה, פאראמדיק של מד"א רכן על הפצוע ולא הפסיק לבצע בו פעולות מצילות חיים על-אף שידע שסיכוייו לשרוד קלושים. לא ראיתי בחיי מסירות שכזו, התרגשתי מהטיפול והבנתי שעם מד"א כולם יכולים להרגיש בטוחים." בתום דבריו פנה שר הבריאות למנכ"ל מד"א והבטיח לסייע בהקמת מבנה חדש לשירותי הדם של מד"א.

עם סיום דבריו ניגש שר הבריאות יחד עם מנכ"ל מד"א, מנכ"ל ויו"ר האגודה הבריטית, יו"ר כנס אגודת ידידי מד"א מהעולם וראש עיריית בני ברק לגזור את הסרט בשער הכניסה לתחנה, הסירו את הלוט שחשף את שלט התחנה החדשה וקבעו מזוזה בדלת הכניסה הראשית של התחנה.



























מדא השקה זייברט תרומה ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד