ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ארבעה פצועים בפיגוע משולב בכביש 60 • המחבל נוטרל

ארבעה פצועים בפיגוע משולב של אבנים ודריסה בכביש 60, מהם אחד בינוני עד קשה • כוחות ההצלה התקשו להגיע למקום, מאחר והציר נחסם בעקבות יידוי אבנים • המחבל פצוע קשה מאוד • מתעדכן תיעוד

ארבעה פצועים בפיגוע משולב בכביש 60 • המחבל נוטרל


בשעות הערב (ד') אירע פיגוע משולב של השלכת אבנים ודריסה בכביש 60, בין הכפר בית עומר ובין כרמי צור. ארבעה ישראלים נפצעו בינוני וקל, המחבל נפצע קשה.

בסמוך לשעה 20:30 חלף ג'יפ ישראלי בכביש גוש עציון חברון בין הכפר בית אומר לצומת כרמי צור. בעקבות יידוי אבנים במקום, יצאו יושבי הג'יפ, או אז הגיע לעברם דרס ופגע בהם.

כוח צבאי שנכח במקום ביצע ירי לעבר המחבל שניסה להימלט מהמקום וזיהו פגיעה מדוייקת. לאחר מרחק מה עצר הרכב, והמחבל הדורס פונה במצב קשה לבית החולים.

רכב המחבל, יונדאי אקסנט, בעל שני לוחיות זיהוי שונות. במשטרה בודקים האם מדובר ברכב גנוב שלוחית זיהוי אחת הוחלפה, או אולי רכב שהיה מיועד לפירוק ונסעו בו ללא היתר. על פי דיווח לא רשמי, אחד ממספרי הרכב, זהה לרכב שבעליו מתגוררים בבני ברק.

האירוע כולו, מהווה כמעט שחזור לפיגוע בו נרצח אשר מה שאירע אתמול בבוקר עם אברהם אשר חסנו הי"ד (54) שעצר את רכבו בצד הדרך בכביש 60 באזור אל פוואר בהר חברון, זאת לאחר שרכבו נרגם באבנים. המנוח, כפי שתועד על ידי הפלסטינים, יצא מרכבו עם מוט עץ, ככל הנראה על מנת להכות את מיידי האבנים. משאית שחלפה בכביש דרסה אותו למוות - ונמלטה.

לדברי הנהג, שהסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית, הוא פחד שאברהם חסנו, שיצא מרכבו שנרגם באבנים כשבידו קרש, יפגע בו - וניסה לברוח. לאחר שפגע בו בטעות, נלחץ ונמלט. בתו של ההרוג: "אבי נרצח בדם קר".

במרכז הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שלושה ישראלים, פצוע בינוני ושני פצועים קל. בבית החולים שערי צדק מאושפז ישראלי במצב בינוני, ובנוסף המחבל במצב קשה.



כוחות ההצלה הראשונים שהגיעו לזירה התקשו במשך דקות ארוכות להתקרב לזירת הפיגוע, מאחר ובוצע יידוי אבנים מאסיבי לעבר כל רכב ישראלי שהתקרב.

‏יו"ר מועצת גוש עציון הגיב לפיגוע בגל"צ: "כביש 60 הוא מוקד לטרור ודורש טיפול יסודי. יש להרוס את הבתים הסמוכים לכביש ולדאוג שלא מתקרבים אליו, ככה הם ילמדו".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש- עציון הגיב: "אני רוצה לחזק את ידיהם של לוחמי צה"ל על התגובה המהירה ובכך מגינים בגופם על התושבים. הפיגוע הזה הוא שיאו של יום קשה, בו לכל אורך היום נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה, הוצת אוטובוס ונפגעו אזרחים וחיילים. חייבים למצוא פתרון מהיר שירחיק את המחבלים מהכביש, ולאפשר לתושבים להגיע לביתם בשלום".
פיגוע דריסה כביש 60 מחבל טרור פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד