כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אסון: תלמיד ישיבה נחשד כמחבל ונורה למוות

אדם שזוהה כחשוד ברחוב ירמיהו בירושלים נורה ונהרג • בבדיקה התברר כי מדובר בתלמיד ישיבה מהר נוף בן 25

צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת
צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת


אסון כתוצאה מטעות בזיהוי הערב (ד) בירושלים: ברחוב ירמיהו פינת אהליאב, צמוד למגדלי הבירה בהם שוכן משרד הבריאות, דווח מעט לפני חצות כי מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה, אך הוא נורה ונהרג.

אלא שמבדיקת הגופה התברר כי מדובר בכלל ביהודי. הוא חשד בחיילים וביקש מהם להזדהות. הם סירבו לעשות זאת. בין החיילים לאזרח התפתח עימות אלים במהלכו נורה למוות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתלמיד ישיבה בן 25 המתגורר בשכונת הר נוף בירושלים.



מתחקור ראשוני עולה כי 2 אנשי כוחות ביטחון ניסו לעלות לאוטובוס, תלמיד הישיבה שהיה מאבטח במקצועו, ביקש מהם תעודה מזהה. השניים ביקשו לבדוק אותו ולטענתם הוא תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם. בתחילה ניסה מאבטח שעמד בסמוך לנטרל אותו באמצעות שוקר חשמלי אך בהמשך לאחר שלא הצליחו להשתלט עליו ביצעו ירי לעברו והוא נהרג.

זהותו של החשוד נבדקת.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א. מספר ל'בחדרי חרדים': "הגעתי עם צוות זק"א לזירת הפיגוע שלכאורה היה נראה לנו כפיגוע 'שיגרתי' בימים אלו - ניסיון דקירה והמחבל חוסל. ביקשתי לכסות את הגופה בשקית שחורה. לאחר שהתבקשתי לטפל בגופה ראיתי שמדובר ביהודי והייתה טעות בזיהוי. מיד עדכנתי את המשטרה והחלפנו לשקית זק"א לבנה. אנו נמצאים בימים של טרור ומוזנקים לכל זירת פיגוע. בבאר שבע הייתה טעות ונהרג חף מפשע וכן היום נלקחו חיי אדם בגלל טעות בזיהוי. אני פונה לכל מחזיקי הנשק לפעול ביתר שיקול דעת".

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה שהפיגוע אירע בסמוך למשרדי הארגון, מספר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה ולמרבה הנס לא היו נפגעים בנפש. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס בסמוך למשרדי איחוד הצלה, ובעקבות כך בוצע ירי לעברו והוא נוטרל. כוחות גדולים של משטרה פועלים בזירה".
פיגוע דקירה אוטובוס ירמיהו מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד