כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בצל האבל: לייבל'ה והסיפורים שלא שמעתם

הדרמה שמאחורי היומולדת הברנז'אי • איך דרעי נפרד ממשרד הכלכלה? • וכיצד פרוש מתכונן ליום שאחרי הנורבגי?

בצל האבל: לייבל'ה והסיפורים שלא שמעתם


במקום לערוך עבור ששת קוראיו המסורים את מדור הניוז השבועי, מצא עצמו לייבל'ה פוסע כלא מאמין בבית הלוויות שמגר, אחר מיטתן של חבר יקר, ר' חיים ספרין ז"ל, שנפטר אחרי שנה של סבל וייסורים, ואחרי הרבה מאוד שנים של הארת פנים לכל אדם, במסגרת מסעדת 'היימישע עסן' המפורסמת שייסד בירושלים.

בשעות ערב, שירך לייבל'ה את רגליו הלאות לפינת הזיכרון המאולתרת שהוקמה במסעדה המדוברת. הדליק נר נשמה לזכר חיים והעלה עם חברים פנינים ממעשי החסד של המנוח לעילוי נשמתו. יהי זכרו ברוך. (ומי יודע, אולי בשבוע הבא יתארגן במקום זיץ מיוחד בהשתתפות נוער הנרות החרדי, ובשפת כתב אתר הבית מוישה ויסברג 'נוער הג'ל').

אבל לולי הסיום העגום דלעיל, היה לייבל'ה יכול לסכם שבוע מפנק למדי, אמנם גל הטרור נמשך במלוא עוזו, מצד שני, אם לדרעי יש זמן לפרוש ממשרד הכלכלה, ולאחים האשכנזים פנאי למכביר לדקדוקי החוק הנורבגי והחינוך העצמאי, כנראה הכל בסדר והכותרות מדממות לחינם.

אי לכך ובהתאם לזאת, וגם בגלל שיום טוב לא וויתר, הגיע לייבל'ה בשלישי האחרון לבני ברק, למסיבת יום ההולדת ה-30 של האסטרטג החרדי יענקי ביכלר, שלייבל'ה היה בטוח כבר עשור שהוא מתקרב לבינה. השנים הארוכות בפוליטיקה חידדו את חושיו של יענקי דנן, וקשה עד בלתי אפשרי 'לסובב' אותו, אבל כאן נכנסה לתמונה תושייתם של יום טוב ומוישי ביכלר, חונה דייטש וגורם נוסף המקורב למערכת בחדרי חרדים ואשר על אף השינויים הפרסונליים - עדיין אסור לחשוף את שמו מעל דפי המדור [לקמן: המארגנים].

בהברקה משעשעת במיוחד, שעתיים טרם האירוע הציע אותו גורם מקורב הנ"ל ליענקי 'הצעה שאי אפשר לסרב לה', חוזה עם לקוח גדול שחייבים לסגור הערב. יענקי לא יחמיץ הזדמנות שכזו, וכך הוא מצא את עצמו בלב ליבו של אמבוש מתוכנן היטב, בהשתתפות ראשי הערים זייברט ואבוטבול, הסגן הירושלמי יוסי דייטש, ח"כ [לייבל'ה קורא על שם סופו] יעקב אשר, היועצים קרויזר ואיזק, נציגי קול חי (אבי רוזן, בצלאל קאהן) ונציגי קול ברמה (משה גלסנר, מוטי לביא), נציגות נרחבת מאתר הבית ואפילו האב (יצחק) והבן (יהודה) נחשוני. ויסלחו לנו מזכיר סיעת ש"ס, רל"ש הסיעה, יועץ שר הדתות של הסיעה והנהג של יועץ שר הדתות של הסיעה, אבל לייבל'ה מתחיל להרגיש כמו ספר טלפונים.

את הערב הנעים הזמיר-חתן מוטי שטיינמץ, ודברי תורה מעמיקים נשא הרב יענקוש זילברמן, לייבל'ה התענג על המזון עד כדי קלקול קיבה, ואף שמע בין השיטין שהאירוע כמעט ונדחה ברגע האחרון, מכיוון שארבעה מידידיו של החתן שהו מחוץ לגבולות ישראל, ובהם: רב הכותל, מנחם גשייד, יוסי אליטוב ואורן אלימלך.











ואילו איתי גדסי, דוד חכם ויוסי צלניקר [לקמן: שאר אנשי קול חי] שהבריזו מהאירוע המרכזי, נצפו למחרת היום עם החתן דנן במסעדת ציפורי, חוגגים 'תשלומין' לאירועי אמש. לייבל'ה עדיין ממתין למידע מפורט על הסקופים שנחשפו בשיחה.





ומכיוון שלייבל'ה גלש לשמותיהם של המבלים בחו"ל, אל דאגה, הכותל לא נשאר ללא רב: כבר בליל שישי נצפה חוזר הגר"ש רבינוביץ' מניו יורק לאחר שהות קצרה. הרב תועד כשהוא רושם בקדחתנות את חידושי התורה האחרונים שהתחדשו לו, רגע לפני ההילולא של מאמע רוחל.





גם עורך משפחה יוסי אליטוב לא יחמיץ את הדרמה הפוליטית הקרבה אם וכאשר, והוא חזר מביקור קצר בממלכת ניו יורק לאחר ראיון מעמיק ומקיף ושאר סופרלטיבים עם איל הון. לפני הטיסה כמובן קיבל רבי יוסף את ברכת הדרך מרבו. רגע לפני שאליטוב עלה למטוס והתמקם בפירסט קלאס, תיעד אותו שליח לייבל'ה כשהוא עוקב אחר הציוצים העוקצניים של חיים לוינסון בטוויטר.





ואם כבר הזכרנו את מוישה אבוטבול, ראש העיר האמיץ לבלי חת של בית שמש, שסיים לנצח על פינוי המחבלים מזירת ניסיון הפיגוע בעירו, הגיע להירגע בגבעת שמואל, ובמקום להתארח אצל איציק סודרי והמטעמים, בחר לסעוד אצל יואליס, שם לכד אותו לייבל'ה במצלמתו.





ועוד קצת ימי הולדת שנחגגו השבוע: ניר ברקת ספר 56 לועזי, וציין את האירוע עם חברים ברחוב יפו, יחד עם יועציו המסורים איזק וקרויזר וחברי הנהלת העיר החרדים, שהיו נראים מחויכים מתמיד במחיצת ראש העיר והיס פלנט.

ומי שברקת מתעתד לרשת את כסאו בבוא היום, ראש הממשלה ביבי נתניהו, חגג 66 עם סרטון ברכה מיוחד בהקדשתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, הרבנים לבית לאו, רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר ועוד. לייבל'ה מקווה שביבי יסיים לחגוג בהקדם ויתפנה לטפל בטרור.

האגף הפוליטי:
ומכאן למעקב השבועי אחרי נבחרי ציבורנו: את השבוע האולי אחרון כשר הכלכלה, הנגב והגליל, פתח דרעי בבוקר חמישי שעבר כאורחו של ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, שהתענג על שפע פרגונים משר הכלכלה, משהו שהוא בקושי חולם עליו כשמדובר בראשי סיעתו הוא... גם הדובר הבלתי נלאה ואיש 'יתד' ר' יחיאל סבר זכה לשפע קופלמנטים על עבודתו הנאמנה למען ציבור האברכים תושבי העיר.





ועוד מדרעי, שבחר להמשיך את השבוע החגיגי כאורח הכבוד בעצרת לזכר המרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שנערכה בישיבת המקובלים נר השלום בראשות הגאון רבי בניהו שמואלי. אין ללייבל'ה מושג איך זה קרה (סתם, זה היה צפוי) אבל מרדכי חסידים המכונה רב הסלבס השתחל במרכז התמונה. לייבל'ה תיעד.





ואילו מנכ"ל התנועה הקדושה ורשת החינוך שלה, חיים ביטון, חגג בחמישי האחרון לאחר העצרת הגדולה לזכר מרן את שמחת הבר מצווה לבנו. לרווחת המוזמנים שלח ביטון מיקום מסודר בוויז, למען יוכלו הנהגים התורנים להגיע בקלות לחגיגה באולמי נוף ירושלים.





ואחרון מהסיעה הספרדית: חבר מועצת עיריית ב"ב וכמעט ח"כ יגאל גואטה, הידוע כפה נקי וצדיק, עקץ השבוע את זייברט בישיבת המועצה ש"בטעות ממנה תמיד נציג של חסידות גור", עם סיום הדיון הסוער, נצפה גואטה סועד את ליבו במסעדת הפינה הירושלמית הבני ברקית, יחד עם שניים לא מזוהים, כשהוא שר שיר הלל לדרעי.





ומכאן לאחות האשכנזית-נורבגית: עד למימוש ההסכם הבלתי מוצהר, נצפה סגן שר החינוך ועדיין חבר כנסת מאיר פרוש בחתונת חסידות דאראג, שלייבל'ה לא יודע עדיין האם היא שייכת לגור או לשלומי אמונים. פרוש נצפה במחיצת הרב שלום בער סורוצקין, יחד עם פתקים והוראות.





והבן יקיר של ה'עדיין חבר כנסת', ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, יצא השבוע למסע קצר באוקראינה יחד עם עובדי העירייה שפונקו בתפילה באומן, הכל בארגונו ויוזמתו של יו"ר ועד העובדים תומר כהן.





בעוד ח"כ מוזס מסייר בקרית גת כאורח קהילת קרעטשניף, עוזרו (לשעבר) הפרלמנטר החרוץ הרצל גליצקי נצפה בסיור עבודה משותף עם יעקב טסלר, יועצו של ליצמן והבא בתור בויז'ניץ, בקרית החסידות בעפולה.





ביום רביעי בלילה, צפה לייבל'ה בראש העיר זייברט (שמעתה יוותר על ההערינג אצל חברים אחרים בעירייה, עקב האיסור של מנהלת התקציבים לרכוש את הדג המשובח, למעט לשכת ראש העיר שכמובן תוכל להזמין במכולת ברחוב קהילות יעקב מה שליבה חפץ). הראיס הבני ברקי הגיע לחתונת נכדת הגר"ח קנייבסקי, ונצפה בשיחה עירנית עם הח"כ לשעבר הרב יוסף בא-גד.





ואילו העיתונאי ישראל רוזנר, שזכה לקחת את הקדוש רבי ישעיה קרישבסקי הי"ד מידי יום ביומו, לקח גם את ניצול התאונה הפויקער הירושלמי רבי פייסח קרישבסקי עם שחרורו מבית החולים.





כמחווה לרגל יום היארצייט של ר' שלוימלה קרליבך ז"ל בשבוע הבא, צפו בווידאו נדיר של הוגה הדעות ומשמח אלוקים ואנשים ר' אבא טורצקי, מציג את ר' שלוימלה יחד עם מקהלת 'נרננה' באירוע פרטי במלון גני ירושלים.



המקום: בית הכנסת קהל חסידים, ביתר עילית.
הזמן: יום חמישי, שעה מאוחרת למדי.
האירוע: קול צלול וסמכותי העונה לשם אריה ארליך קורא בתורה, העולה לתורה הוא בנימין הרשלר, חבר מועצת העיר ומנכ"ל מוסדות באיאן, שיש המדברים בו כמחליפו של רובינשטיין. ללייבל'ה נותר רק להמתין לבחירות הבאות.





ולסיום, בשעות הערב של יום חמישי שעבר נצפו בעדשתו של לייבל'ה מנכ"ל בולטון פוטנציאל אברהם בריסק ומנכ"ל יתד נאמן זעליג אורלנסקי, כשהם מתענגים על אוכל יהודי במסעדת שמוליק כהן התל אביבית, כאשר בשולחן המשותף ישבה גם גברת שבניחוש פרוע לייבל'ה משער שמדובר באשת שיווק.



פינת המזל טובים:
ברכת מזל טוב להרב אריה קניבסקי, נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח קניבסקי, לרגל הולדת בתו. לייבל'ה מציע שארגון ארחות יושר יערוך קידוש ענק בשישים בתי המדרש ברחבי הארץ ובעולם בהם לומדים את ספרי המוסר של הארגון.

צמרת העסקונה החרדית והבעלזאית נרגשת לקראת שמחת החתונה של יו"ר התאחדות קהל מחזיקי הדת הרב מרדכי בריסק, שישיא את בתו ביום רביעי הקרוב באולמי וגשל בבני ברק, עם החתן המופלג, נכד הרבי מקאמרנא והרבי מאשלג. לייבל'ה קיבל הזמנה גם במייל וגם ביד והבטיח את השתתפותו.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית ב"ב ומנכ"ל מוסדות ערלוי פרץ אברמוביץ, לרגל הולדת בנו. המונים נהרו בליל שבת לשלום זכר ונהנו מהארבעס מספר 1 בארץ של פיליפ, שלא חושף את המתכון לאיש. גם בוואך נאכט ובברית נצפו כל המי ומי.

ואפרים רוזנשטיין, מנהל מגזר חרדי בלאומית ואיש אנ"ש, חגג בשבת האחרונה את שמחת הבר מצווה לבנו משה מאיר בביח המדרש של חסידות סלאנים באלעד.

כוס תנחומים נשגר לבדרן החרדי בעל הפיצה ביתית על יד מיר, שאול קרויזר, מוותיקי חסידי זלאטשוב שאף תרם סעודה שלישית בבית המדרש של החסידות. יוצרי החסידות טוענים שבשבועות האחרונים עקב הפיגועים שקעה מידת ההתעניינות בחסידות, והם שוקלים כיצד ניתן לחדש ימינו כקדם כך שהחסידות תישאר חיה וקיימת עד יקוצו וירננו שוכני עפר.
לייבלה פרוש דרעי ספרין ביכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד