ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הימין והשמאל עם גפני: "חוצפה של הבית היהודי"

התרגיל לטרפוד החוק החברתי זוכה לביקורת צולבת - המחנ"צ, יהדות התורה, יש עתיד, הליכוד ואפילו ישראל ביתנו

הימין והשמאל עם גפני: "חוצפה של הבית היהודי"
יונתן סינדל פלש90


המשבר מול 'הבית היהודי': יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הסביר את עמדתו הבוקר (ה') בוועדת הכספים, בעקבות המשבר אליו נקלעה אתמול הוועדה בנושא הטבות המס ליישובים עקב דרישת 'הבית היהודי' להכליל את יהודה ושומרון במפת הטבות המס. גפני אמר כי הוא "נפגע אישית מהדרישה שהובילה להסרת החוק מסדר היום".



לדברי גפני - "לקחתי על עצמי לקדם נושא שנוגע ליישובים שמתקשים להתקיים ושחובה על כולנו לסייע להם, ישובים מרוחקים בפריפריה. נושא שממשלות רבות נמנעו מלעסוק בו ואפילו ראש הממשלה ושר האוצר אמרו לי שאם אתעסק בכך אני אסתבך.

"לקחתי את הנושא על עצמי והצלחתי יחד עם חברי הוועדה להגיע למתווה שיעזור לכמה שיותר יישובים. נפגעתי באופן אישי, שלאחר שבועות של דיונים והתייעצויות, שעתיים לפני ההצבעה, נציג הבית היהודי דרש להוסיף חבליי ארץ נוספים, שעלותם 600 מיליון ₪ נוספים. הדרישה הזו מכשילה את כל המהלך ותפגע בכל היישובים".

גפני הוסיף עוד ותקף - "סיעת הבית היהודי היתה שותפה בכל הקואליציות בשנים האחרונות ואני לא. למרות זאת, אנשי הבית היהודי לא פעלו להכללת יישובי יו"ש בהטבות המס. עכשיו, שעתיים לפני הצבעה על המתווה שעתיד להיטיב עם למעלה מ- 400 יישובים, הם מעלים את הדרישה שתכשיל את כל המתווה ותשאיר את יישובי הפריפריה במציאות חברתית-כלכלית קשה ותמנע מהם להתקדם ולמשוך אוכלוסיות חזקות".

בעקבות הצהרתו של גפני, תקפו חברי הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני, אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו ומיקי לוי מיש עתיד את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' על-כך שהוא הוביל למשבר.

ח"כ מרגלית: "אז למה לא לדרוש גם את הכנסת ירושלים למפת ההטבות?! לא יתכן לבוא עם דרישות חדשות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ע"י הכנסת חבליי ארץ חדשים, לאחר שבועות ארוכים של דיונים והתייעצויות שכללו את כל חברי ועדת הכספים מכל הסיעות. במחי יד אתם פוגעים בשכבות הכי חלשות בחברה הישראלית".

ח"כ לוי-אבקסיס לסמוטריץ' - "אתם חוצפנים ופוגעים באוכלוסיות הכי מתקשות בחברה הישראלית, באלו שגרים במקומות הכי חלשים והכי מרוחקים, שצריכים להתמודד עם קשיים רבים ומאז קום המדינה נותרו מאחור. לבוא שעתיים לפני אישור המתווה שעבדנו עליו שבועות ארוכים זו חוצפה".

גם סגן השר ז'קי לוי מהליכוד תוקף את הבית היהודי ואומר - "ח״כ סמוטריץ׳ לעולם לא יוכל להטיף לי על נושא ההתיישבות, כל מה שהוא מצליח לעשות במהלכיו זה פופוליזם זול. מדובר באדם שמסכן את כלל ההתיישבות בגלל אינטרס אישי, יוצר אנטגוניזם בקרב יישובי הנגב והגליל כנגד ההתיישבות ומנסה לייצר תחושה שהטבת המס לתושבי הפריפריה באה על חשבון תקציבים להתיישבות, שזהו שקר מוחלט.

"אם בסיעת ׳הבית היהודי׳ מעוניינים לסייע לתושבי יהודה ושומרון, שיעשו זאת בהחלטת ממשלה,
שכן בנושא הטבת המס לתושבי הפריפריה בג״ץ אמר את דברו והכריע בסוגיה. במידה וחלילה תכנית הטבת המס לא תעבור ביום ב׳ הקרוב בהצבעה בוועדת הכספים, יהיו לכך השלכות ונזק בלתי הפיך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' השיב: "אין לי אישית ולא לסיעת הבית היהודי כל טענה נגד הפריפריה ונגד הכוונה לתת הטבות מס ליישובי הפריפריה. כל מה שאמרתי זה שיש יישובים רבים עם מאות אלפי אזרחים מכל המגזרים, כולל חרדים, שמתמודדים מדי יום עם מציאות ביטחונית קשה מאוד ועל המדינה לעשות הכול על-מנת לסייע להם. זה לא צריך לבוא על חשבון הפריפריה אלא במקביל".

סמוטריץ' אף הוסיף וקרא לגפני להגיע להסכמות ולאשר כבר עכשיו את המתווה שגיבש.
הבית היהודי גפני סמוטריץ הטבות המס ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד