י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גבאי בית-הכנסת בכנסת מודה: השלט שלנו

לפני למעלה משנה ביקש ח"כ גפני לטפל בהרחבת המקום אך הצפיפות הולכת וגוברת • הגבאי במקום מודה "שמנו את השלט, כדי שנשים יוכלו להתפל בכל רגע שירצו": גברים המנעו מכניסה למקום

גבאי בית-הכנסת בכנסת מודה: השלט שלנו
אבי שיף


בהמשך לפרסום לובי נשי – בחדרי חרדים, אודות השלט שנתלה על דלת עזרת הנשים בבית הכנסת במשכן הכנסת, הקורא לגברים להימנע מכניסה למקום גם בזמן שהמקום ריק, לובי נשי שוחח עם גבאי בית הכנסת, אשר חזן, אודות התופעה והצבת השלט.

לדבריו, עזרת נשים מיועדת לנשים, אומנם שיש עומס בבית הכנסת אז אנשים מוצאים סיבה שאם עזרת נשים ריקה הם נכנסים לשם להתפלל, כי זה המקום הכי קרוב לבית הכנסת. אין מה לעשות, אז באמצע התפילה באה אישה ורוצה להיכנס היא לא יכולה להתפלל, זה בעיה. לכן שמנו את המודעה. זה כל הסיפור. זה מיועד לנשים, לא לגברים".


האם מדברים על פיתרון שיתן מענה לכולם?
"יש הבטחות, יש דיבורים, אבל שבענו מהבטחות. עד שלא נראה תכל'ס את הפתרון, עד שלא נראה את העבודה בשטח – אני לא מאמין".



כזכור, לפני למעלה משנה, פנה ח"כ משה גפני, מוותיקי חברי הכנסת במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אף הוא בין מתפלליו הקבועים של בית הכנסת במשכן. במכתב העלה גפני את מצוקת המתפללים בשל העובדה שהמקום צר מלהכיל את כל המתפללים שהולכים ומתרבים.

במכתבו ציין גפני, כי "ביום שגרתי רגיל - המסדרון בקומת הסיעות מלא במתפללים בשעת התפילות בבית הכנסת - באופן לא מכובד ולא ראוי. בשם המתפללים הרבים מבין עובדי הכנסת, חבריה, אורחיה הקבועים והאורחים הרבים הבאים כל העת לכנסת ונכנסים לתפילות בבית הכנסת, הנני לבקש כי תפעל להקצאת אולם רחב יותר לבית הכנסת אשר יכבד את הציבור הרב, ויכבד את הכנסת".

קישורים:
לכתבה הקודמת בנושא: גברים החוצה
בית כנסת כנסת תפילה נשים פמיניסטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד