י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בג"ץ מנותק: עצר את הרס בתי המחבלים

זעם בממשלה: שופט בג"צ עוזי פוגלמן, עצר את הריסת בתי המחבלים: "מנוגד לשכל הישר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


שוב התערבות של בית משפט העליון היום (ה'), בהחלטות הממשלה והקבינט המדיני בטחוני.

שופט הבג"ץ עוזי פוגלמן נתן צו ארעי, לפיו לא יהרסו בתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נרצחו בני הזוג הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גונן. בעקבות כך לא ניתן יהיה להרוס את הבתים עד לדיון בעתירות, ומתן החלטה אחרת מטעם בית המשפט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אנחנו הרסנו בית של מחבל לפני שלושה ימים. עכשיו, יש לנו מדיניות ליצור מחיר למתאבדים, כי המתאבד הרי מתאבד, סביר להניח שהוא יודע שהוא מתאבד, אבל אנחנו יודעים שזה אחד הכלים האפקטיביים. הבעיה שלנו היא הניתוק בין המעשה לבין התוצאה של המעשה. לכן, אנחנו בפירוש מבקשים לצמצם את הזמן ואני גם מקווה שבג"ץ יחליט במהירות האפשרית את מה שהוא יחליט, ועדיף שיחליט מהר ולא יחליט לאט. במידה שהם מחליטים, ובד"כ הם מחליטים כן להרוס, עדיף לעשות את זה בצמידות למעשה ותוך ימים ספורים ולא תוך שבועות או חודשים".

חבר הקבינט שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב להחלטת בג"ץ לעכב את הריסת בתי רוצחי משפחת הנקין: "זו שעת חירום, הגיע הזמן שגם שופטי בג"ץ יבינו זאת. כשאנשים נרצחים ברחובות, בג"ץ לא יכול לנופף בפרוצדורות כדי לעכב מלחמה בטרור. על בג"ץ להבין כי כל עיכוב בהריסת בית של מחבל פוגע בההרתעה הישראלית ומסכנת חיי אדם. אני קורא לבג"ץ להתעשת ולקבל החלטה מהירה בנוגע להריסת הבתים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב: "בימים שבהם כל זרועות המדינה מבינות שאנו נמצאים בשעת חירום, אנו מצפים שגם לבג"צ תהיה אחריות ציבורית בסיסית והוא יאפשר ביצוע צעדים שירתיעו את המחבלים מביצוע הפיגוע הבא".

חבר הקבינט, שר העליה והקליטה זאב אלקין:״אני קורא לבג״ץ לא לגרור רגליים ולקיים באופן מיידי את הדיונים לגבי הריסת בתי מחבלים שבג״ץ עצר היום. גם שופטי בג״ץ צריכים להבין שאנחנו במלחמה נגד הטרור, ודמוקרטיה שלא יודעת להגן על עצמה לא תוכל לנצח במלחמה הזאת. מניעת הפיגוע הבא על ידי יצירת הרתעה בהריסת בתי מחבלים זה צו השעה ולא יכול להיות שבג״ץ יתקע מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטת בג"ץ ואמר "בג"ץ שוב מוכיח עד כמה הוא מנותק מהעם בישראל. שום פלפולציה משפטית לא יכולה להצדיק תוצאה כל כך מנוגדת לשכל הישר. שוב מוכח עד כמה הכרחי לטפל בדומיננטיות היתר של מערכת המשפט ולאזן טוב יותר בינה לבין הכנסת והממשלה באופן שבו נבחרי הציבור יקבעו את המדיניות ובגץ לא יטרפד אותה פעם אחר פעם ויסרס את יכולת המשילות וכעת גם את הביטחון".
בגץ מחבלים הרס טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד