י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נחשף: רגעי הבהלה לפני הריגתו של חודדטוב ז"ל

מצלמת אבטחה תיעדה את רגעי הפחד והבהלה, לפני הירי השגוי בשמחה חודדטוב ז"ל ברחוב ירמיהו בבירה

נחשף: רגעי הבהלה לפני הריגתו של  חודדטוב  ז"ל
פלאש 90



צילום: מצלמת אבטחה

נחשפו רגעי העימות והבהלה, לפני הירי השגוי במאבטח החרדי אתמול (ד'), ברחוב ירמיהו בירושלים.

בתיעוד מזירת האירוע, נראה המאבטח כשהוא שרוע על הרצפה ונאבק בחיילים ולא מרפה. לאחר רגע נראה מאבטח וחייל נוסף היורים בו, לאחר שחשדו שהינו מחבל.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי שני חיילים הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו, ככל הנראה בסיום משמרתם.

אדם שירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, אותו אדם העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

נהג האוטובוס שהבחין במתרחש, ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. אך למרות זאת, אותו אדם המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל. עוד עולה כי במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד "אני דעאש".

מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע על ידי החיילים עצמם. החשוד נהרג, ובדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים.

חבריו של ההרוג אומרים: "נראה שהמשטרה מנסה לטייח מה שקררה פה. לפי מה שאנחנו שמענו זה התחיל הפוך שהחיילים ביקשו ממנו להזדהות והוא התרגז ומזה התפתח העימות. הוא לא צעק 'אני דאע"ש' אלא התפלא: 'אני נראה לכם דאע"ש?'. הוא התקשה לדבר עברית והיה לו מבטא מזרחי מודגש אולי זה מה שגרם לכל הטעות הזו".

"לצערינו", הם ממשיכים, "צריך ללמוד לקח ולהזהר. יש פה חיילים לא מיומנים, חסרי ניסיון וסבלנות, עם יד קלה על ההדק וזו התוצאה הטראגית".

חקירה מעמיקה מתנהלת ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף מצ״ח לבחינת נסיבות האירוע.
טרור ישראלי יהודי מחבל חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד