ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

היועץ מגן על החונטה: "נקודת שפל"

היועץ המשפטי לממשלה הודף את הביקורת נגד החלטת בג"צ לעכב הרס בתי מחבלים: "בג"צ ממלא את תפקידו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


היועץ מגן על החונטה: היועץ המשפטי לממשלה הודף הערב (ה'), את הביקורת נגד בג"צ ומכנה אותה נקודת שפל.

״בתגובה להתבטאויות שונות", אומר ויינשטיין, "שפורסמו בשעות האחרונות כנגד בית המשפט העליון בגין צו ארעי שגרתי שנתן בתיק הריסת בית (על מנת שניתן יהיה לקיים דיון בעתירה לפני ההריסה ולא לאחריה) מבקש היועץ המשפטי לממשלה להוקיע את המתקפות משולחות הרסן על בימ״ש הממלא תפקידו ומבקש לשפוט ללא מורא.

"סימון מערכת המשפט כאויבת העם", אומר היועץ, "היא נקודת שפל למולה כל האנשים החפצים בהמשך קיומה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית חייבים להתקומם״.

כזכוקר, השופט עוזי פוגלמן עיכב את הריסת בתי מחבלים, כולל בתי רוצחי בני הזוג הנקין הי"ד. ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי הגיב: "שופט בית המשפט העליון עוזי פולגמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים.

"לאור פסיקותיו הלא מידתיות של השופט פוגלמן, בהן בתאריך 18/10/15 הוא הורה על הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב למרות שלא הוכחה בעלותם של התובעים הערבים. זה אותו שופט פוגלמן שמגן על שוהים בלתי חוקיים שהורה על סגירת מתקן חולות ולא חס את סבלם של תושבי דרום תל אביב. אני קורא לשופט פולגמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

הדברים עוררו סערה ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר הגיב: "אחרי שהציע להעלות דחפור על היכל הצדק הישראלי, הוא מסית עכשיו נגד שופט עליון ומבטיח, תוך אי הבנה מוחלטת של התהליך הדמוקרטי, לסכל את פסיקותיו. מי שעומד כאן למבחן הם שרת המשפטים ומפלגתה: אם לא יתנערו מייד מהח״כ עם הבולדוזר, יתברר מעל לכל ספק שמפלגת הבית היהודי כופרת בדמוקרטיה. זהו המבחן של נפתלי בנט ואיילת שקד: לגבי יוגב, חבל על הזמן לנסות להסביר לו מושגי יסוד דמוקרטיים".
יועץ משפטי בגץ מחבלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד