י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אגו"י של אמריקה: "החלטת אונסק"ו נתעבת"

בהחלטה מכיר הארגון בקבר רחל ומערת המכפלה כמקומות קדושים לאיסלאם • ברגע האחרון: הכותל המערבי הושמט

קבר רחל. צילום: מוסדות קבר רחל אמנו
קבר רחל. צילום: מוסדות קבר רחל אמנו


אגודת ישראל של אמריקה גינתה בחריפות את החלטתו של ארגון אנוסק"ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, להכריז על קבר רחל ומערת המכפלה כחלק מפלסטין.

"ההחלטה שאישרה אונסק"ו השבוע, שבה היא כביכול ויתרה על הכרזת הכותל המערבי כחלק ממסגד אל אקצא וכחלק מהמדינה הפלשתינית, אינה תוצאה של תובנה חדשה או הכרה של המדינות הערביות בקשר ובשייכות שיש לעם ישראל לכותל המערבי, אלא תוצאה של כיפוף ידיים, ודילים שנרקמו בחדרים אחוריים.

"ההחלטה כפי שהיא היא נתעבת, מטרת ההחלטה שאושרה ביום שלישי על ידי הארגון הוא להעצים את כוחם של המנהיגים הפלשתינים ולהגדיל את כוחם והשפעתם, שכן ההצעה שאושרה אינה מזכירה ולו גם במילה אחת את הקשר שיש לעם היהודי עם ירושלים ועם הר הבית והכותל המערבי. ההחלטה שאישרה השבוע אונסק"ו היא ניסיון נוסף במאמץ לנתק את הקשר הנצחי בין העם היהודי והאתרים הקדושים בירושלים שהם מורשת אבותיו.

"אלה שתמכו בהצעה יודעים היטב כי אם חוזרים על שקר הרבה פעמים בסוף זה הופך ל'אמת', זאת מטרתם האמיתית. המדינות הערביות שתמכו בהצעה ויזמו אותה לא שינו את מטרתן האמיתית, הן רק שינו את האסטרטגיה שלהן. ההצעה שאושרה השבוע היא החלטה נתעבת, צינית וגסה שחותרת להשגת הסוף הנפשע", נאמר בהודעת הגינוי שפרסמה אגו"י של אמריקה.

ההצעה שאישר השבוע הועד המנהל של אונסק"ו, זכתה לתמיכה של כל המדינות הערביות, כאשר 26 מדינות הצביעו בעד, שש הצביעו נגד ו-25 נמנעו. המדינות שהתנגדו הן ארצות הברית, גרמניה, צ'כיה, הולנד, בריטניה ואסטוניה.

בעקבות הלחץ הדיפלומטי הכבד שהפעילה ישראל, החליטו הפלשתינים להסיר מההצעה את הסעיף שהתייחס לכותל המערבי. ההצעה שאושרה קוראת להכיר בקבר רחל ובמערת המכפלה כחלק מפלסטין וכאתרים קדושים לאיסלאם, וכן היא קובעת כי מעלה המוגרבים הוא חלק בלתי נפרד ממסגד אל-אקצה.
הכותל המערבי קבר רחל מערת המכפלה איסלאם אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד