כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נוף ציון: עירנות תושבים סיכלה פיגוע דקירה

דיווח למשטרה על צעיר שנצפה מתצפת לעבר בתי יהודים, גילה כי מדובר במחבל שהחביא סכין ותכנן פיגוע

נוף ציון: עירנות תושבים סיכלה פיגוע דקירה
משטרת ישראל


במהלך גל הטרור הנוכחי, עירנות האזרחים מנעה לא מעט אסונות, כך גם הבוקר (ו): צעיר ערבי בן 21 תיצפת על בתי יהודים בשכונת נוף ציון בירושלים, כוח משטרה שהוזעק למקום ערך בדיקה על גופו ומצא סכין. ואכן, בחקירתו הודה המחבל שהגיע לבצע פיגוע דקירה.

במהלך פעילות כוחות שחר 101 ממשמר הגבול צפון באזור שכונת נוף ציון, בסמוך לשכונת ג'בל מוכאבר ול‏טיילת ארמון הנציב, התקבל דיווח מתושבי המקום אודות אדם חשוד שנראה כמתצפת לעבר בתי היהודים במקום.

צוות שוטרי מג"ב שהיה בסמוך הגיע למקום והבחין בחשוד כשיד ימינו מוסתרת מאחורי חומת גדר. השוטרים שמרו מרחק ביטחון ותוך שהם מקפידים על אבטחה הדדית, ביקשו מהחשוד להציג את ידיו. החשוד הציג את ידיו כשיד ימין מאוגרפת. השוטרים ביקשו שיפתח את ידו על מנת לוודא שאינו מחזיק אמצעי פוגעני, אך החשוד סרב וביקש שיאפשרו לו לחזור לביתו בג'בל מוכבר.

השוטרים התעקשו לבדוק את החשוד כשהם אינם מסירים עיניהם מידו המאוגרפת, תוך פעולת הסחה שעשו, זינק אחד השוטרים לעבר החשוד ותפס את ידו, השוטרים השתלטו על החשוד ובחיפוש נתפסה סכין מוסתרת בתוך שרוולו.

החשוד, כבן 21 תושב ג'בל מוכבר, הועבר לחקירה במרחב קדם. בחקירתו הראשונית הודה כי התכוון לבצע פיגוע דקירה.

"אנו מתגברים בירושלים במשימות מגוונות למען בטחון התושבים. הפעילות הנחושה של הצוות לצד עירנות התושבים מנעה אפשרות לפיגוע דקירה. אנו נמשיכים לפעול במקצועיות ובנחישות לבטחון כלל התושבים והמבקרים בעיר הבירה", אמר רב-סמל מתקדם אייל בן סימון, מפקד צוות בילוש בשחר 101 צפון.

מפקד מרחב קדם, ניצב משנה חיים שמואלי, אמר: "אני קורא לתושבים להמשיך לגלות עירנות ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם חשוד. עירנות התושבים והתגובה המהירה והנחושה של השוטרים מנעה פגיעה בחפים מפשע".
סכין ירושלים פיגוע דקירה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד