כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בית המשפט הכריע: לנתח גופת שמחה חודדטוב ז"ל

הטיעון: "רוצים לדעת מי הרג אותו כדי להגיש כתב אישום" • השופט ניאות לעכב ביצוע עד להגעת אחותו לישראל ביום ראשון

בית המשפט הכריע: לנתח גופת שמחה חודדטוב ז"ל


הבוקר (ו') התקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים לבקשת המשטרה לבצע נתיחה בגופת המנוח שמחה חודדטוב ז"ל, שנורה שלשום (ד) למוות סמוך לחצות הלילה לאחר שזוהה בטעות טראגית כמחבל, ברחוב ירמיהו בבירה.

בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה והפרקליטות לבצע נתיחה בגופה, אך לבקשת עוה"ד ומתנדב זק"א רפי צסטר, שייצג את המשפחה בדיון, הסכים לתת עיכוב ביצוע עד יום ראשון בשעה 11:00 בבוקר, אז תגיע אחותו של המנוח מחו"ל ותחליט האם לעתור לבג"ץ.

צסטר טען בדיון כי סיבת המוות ידועה לכל - ירי - ואין שום צורך בנתיחה. בהחלטה קבע השופט כי במקרה זה יש לאפשר נתיחה מקומית להוצאת הקליעים, כדי לדעת מי היו היורים. "עוד לא הוחלט האם האירוע הזה ייחשב כ'פעולות איבה' או לא", אומר ל'בחדרי חרדים' רכז המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין. במידה והאירוע יוכר כפעולת איבה, יש פסיקה של בית המשפט העליון, שאין צורך בנתיחה. "במשטרה אומרים שהם רוצים להגיש כתבי אישום נגד מי שירה בו למוות, ובשל כך הם רוצים שתבוצע נתיחה שתגלה איזה כדור הרג את שמחה ז"ל".

במשטרת ירושלים אומרים ל'בחדרי חרדים', כי אם סיום החקירה בנושא בשיתוף מצ"ח יוחלט שהירי לא היה מוצדק, והפרקליטות תרצה להגיש כתב אישום, יהיה צורך להוכיח איזה כדור גרם למותו. "בלי נתיחה והוצאת הקליע, יהיה קשה להגיש כתב אישום".

עוד אומרים במשטרה, כי בצילומי מצלמות האבטחה, נראה המנוח מנסה שוב ושוב מנסה לחטוף את נשקו של החייל, כך שכנראה הירי היה מוצדק, אך בכל זאת החקירה עדיין בעיצומה וטרם הוסקו מסקנות.



כזכור, ביום רביעי השבוע, אירע אסון, אדם נורה למוות לאחר שנחשד כמחבל. רק במהלך בדיקת הגופה, התברר כי מדובר ביהודי, שמחה חודדטוב ז"ל (28), תלמיד ישיבת דבר ירושלים בהר נוף ובוגר שירות צבאי בנח"ל החרדי. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של משטרת ירושלים בשיתוף מצ"ח.

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה, כי שני חיילים שפעלו במשימת אבטחת תחבורה הציבורית, ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו בסיום משמרתם. שמחה ז"ל שירד מהאוטובוס, ביקש מהחיילים תעודה מזהה, והעלה את חשדם, והם בקשו ממנו להזדהות.

על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו שמחה ז"ל תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, שמחה המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל. עוד עולה כי במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד "אני דעאש". מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע ע"י החיילים עצמם.

אחד מרבני הישיבה בה למד, הרב מנחם, אמר ל'בחדרי חרדים': "הוא היה תלמיד שגרתי, בחור טוב ושקט. היו לו קשיי שפה ומבטא זר בשל מוצאו. קשה להבין מה היה שם, אני די בטוח שלא הבינו אותו, לא הבינו מה הוא צעק. אולי גם הוא חשש שיירו בו לאחר שהעימות החל, ולכן ניסה להתגונן".

"מחרידה המחשבה על הרצחו בשגגה" כתב יוסי גלילי מכרו, בחשבון הפייסבוק שלו, "כנראה שלעולם לא באמת נדע מה אירע שם (הכל נרטיבים של חוויות אנושיות) וכמו תמיד במוות, יש מישהו שהיעדרו לא מאפשר להשלים את התמונה".
חודדטוב גופה פרקליטות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד