כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שוחרר החרדי שתקף מאבטח כי חשב שהוא מחבל

השופט נימק: "זהו אירוע קשה, חמור וטראגי, שנגרם ככל הנראה בשל 'עצבות התקופה'"; המאבטח מאושפז באורח בינוני

איגור בבית המשפט. צילום: טלי מאייר, וואלה!news
איגור בבית המשפט. צילום: טלי מאייר, וואלה!news


אמש (ה') בליל שישי הותקף אדם כבן 55 ברחוב שומרי אמונים בירושלים, לאחר שנחשד כמחבל. הוא נפצע בינוני. הבוקר החליט השופט לשחרר את הצעיר התוקף למעצר בית.

המקרה החל כשצעיר חרדי בן 28 שחלף ברחוב שומרי אמונים, הבחין באדם העומד בפינת חניון כשעל גופו הוא נושא נשק ותיק. "הוא הפחיד אותי. הוא היה נראה לי מחבל עם תיק ועם אקדח, ואני לא יודעתי לאן לברוח. היה נראה לי מחבל", אמר התוקף איגור אורונבייב בחקירתו במשטרה.

המותקף, גבר כבן 55 המשמש כמאבטח, עמד בפינת חניון ברחוב שומרי אמונים שם נפנה לצרכיו. צעיר חרדי שחלף והבחין בנשקו, הרים מוט ברזל והכה את המאבטח, כאמור - מחשש כי מדובר במחבל וצריך לנטרלו.

ניידות משטרה, צוותי מגן דוד אדום, איחוד הצלה וזק"א הוקפצו מיד למקום מחשש לתקיפה על רקע לאומני, אז התברר כי מדובר ביהודי. הוא פונה באמבולנס מד"א לבית החולים הדסה עין כרם, עם חבלות בראשו ובידו כשמצבו מוגדר בינוני.

התוקף לא נמלט מהזירה ונעצר, היום בצהריים הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים שם דרשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, לצורך המשך חקירה ומניעת שיבוש הליכים.

פרקליטו של איגור, עו"ד שי ויזלברג, אמר בבית המשפט כי המשטרה סיימה את החקירה, ועובדתית מרשו הודה בהכל. "אין מחלוקת על מה שקרה עובדתית.. ברור לנו שאין לו עניין אישי עם המתלונן, הוא מעולם לא תקף אנשים בצורה אקראית ברחוב".

עורך הדין הוסיף ואמר כי כולנו הולכים היום ברחוב על קצות האצבעות ומסתכלים בשבע עיניים - "תקלות מעין אלו קורות בכל מקום. אני לא בא להקל ראש בגין מה שעשה, אך לעצור אותו מעצר ימים בשל הדברים זה מיותר".

השופט אלכסנדר רון אמר כי די בגרסתו של איגור כדי לזרות אור על החקירה. בחקירתו אישר איגור כי אכן תקף במוט ברזל. הושפט חרג מהמקובל, וציטט את הודאת איגור בחקירת המשטרה "כי הוא הפחיד אותי. הוא היה נראה לי מישהו מחבל עם תיק ועם אקדח ואני לא ידעתי לאן לברוח. והוא היה נראה לי מחבל".

השופט - "תמונת המצב המסכמת מלמדת על אירוע קשה, חמור, טראגי, שנגרם ככל הנראה בשל 'עצבות התקופה'" אמר השופט בסיום הדיון. הוא החליט לשחרר את איגור למעצר בית בביתו שבשכונת בית ישראל, תוך פיקוח אשתו והפקדה של 5,000 ש"ח בקופת בית המשפט, בנוסף ערבות שלו ושל אשתו על סך 10,000 כל אחד.
מאבטח טעות בזיהוי מחבל חשוד בית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד