כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שנה לטבח הר נוף: הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד

הרוג שישי בטבח הנורא בבית הכנסת בהר נוף: הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע ונשאר ללא הכרה מאז הפיגוע הרצחני

הרב רוטמן על רקע בית הכנסת
הרב רוטמן על רקע בית הכנסת


שנה מאז הפיגוע הרצחני בבית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים, והערב (מוצ"ש) מתבשרים בני הקהילה בבשורת איוב על הרוג נוסף והשישי בפיגוע - הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע והיה מאושפז מאז הפיגוע ללא הכרה בבית לווינשטיין וביום כיפור עקב התדרדרות במצבו הועבר לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נפטר.

כבר בשנה האחרונה, אף שהיה בחיים, היה מצבו חמור ביותר והוא שכב ללא הכרה בבית החולים עם נזק מוחי משמעותי, רבים העתירו לרפואת הרב חיים יחיאל בן מלכה רוטמן, אך כאמור היום השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 55 בפטירתו.

רבי חיים יחיאל הי"ד נולד בטורונטו שבקנדה בז' תשרי תשכ"א, ונישא לרעייתו, גם היא ילידת קנדה. בני הזוג השתקעו בישראל.

בארץ קנה את לימודיו בישיבת מיר בירושלים, שם היה לאחד מחשובי האברכים, בשכונה בה התגורר נמנה על מתפללי בית הכנסת 'בני תורה'. לפרנסתו עבד במשרד מבקר המדינה ובשעות הערב היה יושב בבית הכנסת ולומד, והיה המשענת הכלכלית של הבית.

לפני עשר שנים חוותה המשפחה אסון נוראי כאשר הבן הבכור נפל מאופניו ביער ירושלים ונהרג, וכעת היא איבדה גם את אבי המשפחה.

"למרות הטרגדיה בפטירת בנו דאג הרב רוטמן לשמחה בבית" אומרים בקהילת בני תורה, "מדובר באדם אחד מהמיוחדים שבקהילה שתמיד היה חיוך על פניו וכמו שראו על ילדיו למרות הטרגדיה הנוראה שעברה משפחתו. הוא היה מאוד אהוב על הקהילה ופטירתו מהווה שבר נוסף על שברה של הקהילה לפני כשנה".


חיסול המחבלים לאחר הפיגוע

כזכור, הפיגוע אירע בכ"ה חשוון תשע"ה, שני מחבלים חמושים באקדחים וסכינים פרצו למנין התפילה בבית הכנסת 'בני תורה', ורצחו בדם קר את הגאון רבי משה טברסקי בן 59, ר"מ בישיבת 'תורת משה', הרב אריה קופינסקי בן 43, הרב אברהם שמואל גולדברג בן 68 והרב קלמן לוין. מאוחר יותר נפטר מפצעיו גם שוטר דרוזי שנורה במהלך חילוםי האש עם המחבלים.

המנוח הותיר אחריו עשרה ילדים, כשהקטן בהם הוא בן ארבע בלבד. נכדתו הבכורה נולדה זמן קצר לאחר הפיגוע.

מסע הלווייתו ייצא הערב (מוצאי שבת) בשעה 22:00 מבית הכנסת קהילת 'בני תורה' ברחוב אגסי בשכונת הר נוף בירושלים להר המנוחות שם ייטמן סמוך לקברו של בנו אליהו מרדכי ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הר נוף טבח יחיאל רוטמן בית הכנסת קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד