י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרעי מאשר: "שוקל לפרוש ממשרד הכלכלה"

שר הכלכלה מאשר את חשיפת 'בחדרי חרדים' על פרישה צפויה • טרם הוחלט איזה משרד יקבל כתחליף • דורש: הרחבת משרד הנגב והגליל עם סמכויות לשיקום הפריפריה • כבל תוקף: "עדיף שתחתום, מאשר הזאב יתכסה בעור של כבש"

דרעי מאשר: "שוקל לפרוש ממשרד הכלכלה"


עכשיו זה רשמי: לאחר הפרסום הראשון ביום חמישי שעבר בבחדרי חרדים, על החלטת שר הכלכלה אריה דרעי לעזוב את משרד הכלכלה, הודיע על כך רשמית השר דרעי בראיון הערב (מוצ"ש) בתכנית פגוש את העיתונות בחדשות 2, ואמר כי אם לא יצליחו להשיג רוב לאישור מתווה הגז - הוא יעזוב את התפקיד ןהמשרד יעבור לראש הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי טרם הוחלט מה יקבל דרעי, וכעת נבחנות מספר אפשרויות, בהן הקמת משרד 'פריפריה' שיצורף לנגב ולגליל, ולחילופין צירוף משרד הדתות, שכרגע נשלט על ידי השר דוד אזולאי, אף הוא איש ש"ס.

לדברי דרעי, "ניסינו בחודשים האחרונים לעשות כל מאמץ עם כל המפלגות בכנסת בכדי למצוא רוב עם יש עתיד, ישראל ביתנו ועם הערבים, וזה לא הצליח. אנחנו לא רוצים בוררות בינלאומית שיתבעו את ישראל, ועוד חמש שנים הגז ישאר באדמה. אנחנו בתקופה שאין צמיחה וכן אנחנו מגיעים לצומת דרכים, עדיין אני עושה מאמצים בימים הקרובים להעביר את הסמכויות בדרך אחרת".

דרעי נשאל 'ואם הדרך הזו לא תצליח?' והשיב: "אמרתי לראש הממשלה נתניהו שאני האחרון שיעצור את הדבר הזה, כולל אם אני צריך לעזוב את משרד הכלכלה אני אעשה את זה. אם בסוף לא אצליח למצוא רוב לאישור מתווה הגז אני לא יעכב את זה, ראש הממשלה יחזיק במשרד הכלכלה ואני אשאר במשרד הנגב והגליל".

דרעי נשאל האם הוא לא רוצה תיק אחר ואמר: "ודאי שאני רוצה תיק אחר אבל אני לא מנהל עכשיו מו"מ. יש לי זמן. 22 שנה לא הייתי שר, לא נולדתי שר ולא אמות כשר. אני רוצה להיות הרבה שרים אחרים אבל אני ידע את המגבלות שיש, אני לא דורש שום דבר. יתכן מאוד שראש הממשלה ימצא השבוע פתרון".

דרעי נשאל האם הוא יישאר שותף בקואליציה, והשיב: "את מבינה שזה לא מכובד לתנועת ש"ס, ויצטרכו למצוא פתרונות. אני לא מאיים ולא סוחט. ואין לי שום טענה נגד ראש הממשלה - הוא היה הגון ועמד בכל מילה של ההסכם".

דרעי התייחס לפרסומים על כך שהוא רוצה לעזוב את המשרד מסיבות אחרות ואמר: "קשה לי מאוד לעזוב את משרד הכלכלה. אמנם זה לא היה המשרד שרציתי, אבל זה משרד גדול מאוד שמתעסק בכמעט בכל תחומי החיים, לקח לי חודשים ארוכים של ימים ולילות והתאהבתי במשרד הזה".

יחימוביץ': "קומבינה חסרת בושה"
ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה לדברי דרעי: "קומבינה חסרת בושה שנרקמה בין דרעי, שמתיימר לייצג את השקופים והחלשים, ובין נתניהו, שלרגע אחד לא הסתיר את הזלזול הבוטה שלו כלפי בני אדם רגילים, ואת קשריו החמים ומחוייבותו המוחלטת לעשירי הארץ והעולם.

צניחת מחירי הגז הטבעי בעולם ותגליות הענק במצרים, הפכו את מתווה הגז המופרך לפשוט בלתי רלוונטי, אך את נתניהו זה לא מטריד. גם בעיצומו של גל טרור קשה הוא עסוק ברקיחת תכסיסים בשירות יצחק תשובה ונובל אנרג'י. עצוב ומאכזב שגם דרעי וגם כחלון, שנישאו על כנפי המאבק למען החלשים, נמלטים מהטיפול בסוגיה שיש בה התקווה הגדולה ביותר לשגשוג ולהורדת יוקר המחיה, והם מסתפקים במחוות קטנות וחסרות תועלת, בעודם רוקדים לצלילי מדיניות נתניהו שלא סופרת את הציבור".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל הגיב להודעת דרעי בחדשות 2: "הערב הודיע אריה מכלוף דרעי בפגוש את העיתונות שבכוונתו להתפטר מתפקיד שר הכלכלה, דבר שגורם להעברת הסמכויות בנושא הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים לראש הממשלה – אם לא יושג הרוב הדרוש להעברת הסמכויות השבוע בכנסת.

אריה מכלוף דרעי, החלטת להיות השותף הבכיר למעשה נכלולי ושקוף שכזה, והרי מעבר לעובדה שצדקתי בכל מילה שאמרתי בעבר בעניין, הרי עתה אצטרך לבקש סליחה מכל מי שאמר לי, מביתך ומחוצה לו כי האריה נשאר אריה, ורק השיטות השתנו. אדגיש בפניך שכמעט תמיד עמדתי מול "המלעיזים" ואמרתי חזור ואמור, שדרעי של היום השתנה והוא עתה אריה מכלוף דרעי נציגם של השכבות החלשות ולא עושה דברם של ראש הממשלה ושל הטייקונים.

"עדיף כבר היה להתעמת מול אלי ישי שתפיסותיו בעיניי הן רחמנא לצלן, אבל לפחות אמת דיבר, וידעתי תמיד מה ניתן לצפות ממנו. אם אתה חושב שתרגיל של העברת הסמכויות, השקוף כל כך, מנקה אותך משותפות למעשה, אז טעות בידך. עדיף שתחתום, מאשר הזאב יתכסה בעור של כבש ויחשוב שהצליח להערים עלינו.

"אדוני השר, הסמכויות הן שלך, והעברתן לראש הממשלה אינן מנקות אותך כלל וכלל אלא הופכות אותך לשותף בכיר, נכלולי ונקלה. אלוקים בשמים עדי שאני נושא תפילה לבורא עולם שתחזור מכוונתך הלא-ראויה, יחד עם זאת, דע לך, שאם אכן אתה מתכוון להיות שותף למעשה זה, אזי אינך ראוי לדעתי לשאת בשום תפקיד ציבורי, כי אולי שילמת פיזית את חובך לחברה, אך בנפשך לא השתנית".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב על החלטתו של דרעי לברוח מהכרעות בנושא הגז: "קללת דרעי עדיין כאן. דרעי בורח מהגז תחת כניעה לאיומים וללחצים, מפקיר את השקופים ומשמן את בעלי הממון. דרעי התגלה כפחדן ולא כמנהיג שנבחר ואמור לקבל החלטות. שנתיים בכלא וטובת הציבור גם הפעם איננה עומדת בראש מעייניו, אלא אינטרסים פוליטיים ושיקולים אישיים. פעם ראשונה ששר בממשלת ישראל מתחנן אל הציבור להצביע עבורו כמו בתכנית ריאלטי ולשמור לו את כיסא שר הכלכלה. אחרי ששיקרת, בגדת בציבור ולא לקחת אחריות - קח את התיק ולך הביתה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הקומבינה של נתניהו ודרעי בעניין הגז היא בזיון. שוב הוכח שהממשלה הזו משרתת רק אינטרסים של קבוצות מסויימות על פני כלל הציבור. נתניהו כבר מבין שימיה של הממשלה הזו ספורים וכעת באה לגנוב סוסים נגד האינטרס הברור של אזרחי ישראל".
נתניהו דרעי ערוץ 2 חשיפה שר הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד