כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רב ומתפלל הותקפו בידי ערבי עם סכין במרסיי

צעיר ערבי תקף את רב בית הכנסת 'מנוחת שלום', ודקר יהודי שליווה אותו לתפילה • מחר: עצרת תמיכה בישראל

רב ומתפלל הותקפו בידי ערבי עם סכין במרסיי


טרור חוצה גבולות: תופעת דקירת יהודים חרדיים וצעקות 'אללה אכבר' הגיעה למרסיי, העיר בעלת הריכוז הגבוה של יהודים חרדים, בתי כנסת ומוסדות חינוך חרדים בצרפת.

צעיר תקף הבוקר (שבת) את רב בית הכנסת 'מנוחת שלום' במרסיי ודקר אדם חרדי נוסף שהיו בדרכם לתפילת שחרית.

הרב יהודה מלול, רב בית הכנסת 'בר יוחאי' במרסיי, מספר הערב ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע. "מדובר ברב בית הכנסת 'מנוחת שלום' במרכז העיר ובאחד ממתפללי בית הכנסת, שהיו בדרכם לבית הכנסת לתפילת שחרית. כשעברו במרכז העיר, הותקפו על ידי צעיר בעל חזות ערבית".

"הצעיר צעק 'יהוד, אללה אכבר' והתנפל על הרב באגרופים תוך שהוא צועק 'איטבח אל יהוד', והרב נפל לריצפה. יהודי שהלך לצידו של הרב ניסה להגן עליו, אלא שהצעיר שלף סכין ודקר אותו בביטנו. הרב ב"ה לא נפגע והמשיך לבית כנסת, אבל היהודי שנדקר הובהל לחדר מיון, שם אמרו הרופאים שמדובר בנס אמיתי, וכי הסכין נחסמה בגלל המעיל הכבד שלבש, ואילולא המעיל הפגיעה הייתה יכולה להיות קריטית".

הרב מלול מספר כי "המשטרה תפסה את הצעיר הדוקר, והתברר שהוא שוחרר לפני מספר ימים מבית סוהר". לדבריו, "אצלנו במרסיי זה לא כמו בפריז, אצלנו לא היו מקרים אנטישמיים, והמקרה הזה שקרה דווקא בתקופה של דקירות בארץ הוא מפחיד, במיוחד לאור העובדה שהדוקר שנעצר על ידי המשטרה אחר שביצע את הדקירה, המשיך לקלל את היהודים".

מחר (א') תקיים הקהילה היהודית בעיר עצרת תמיכה גדולה בישראל. העצרת אמורה להתקיים במרכז מרסיי והצועדים יצעדו לעבר הקונסוליה היהודית בעיר.
דקירה מרסיי אנטישמיות יהודי צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד