כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הלווית הקדוש רוטמן: "עברה שנה - והלבבות שוב רותחים" • צפו

האבל מכה שנית בהר נוף: שנה אחרי שליוו למנוחות את ארבעת נרצחי הטבח ב'בני תורה', הלכו אלפים מתושבי השכונה אחר מיטת ההרוג החמישי - הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד • בפנים: תיעוד נרחב מההספדים, גלריה ווידאו

מסע הלוויה. צילום
מסע הלוויה. צילום


אלפים השתתפו הערב (מוצאי שבת) בשכונת הר נוף בירושלים במסע הלווית הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפטר בשבת האחרונה לאחר שנה של אשפוז בבית החולים - מאז נלחם להציל חיי אדם בפיגוע האכזרי בבית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים, והוא בן 55 בפטירתו.

רב הקהילה, הגאון רבי יצחק מרדכי רובין, ספד למנוח: "עברה שנה והלבבות שוב רותחים. אי אפשר לשכוח ולעבור לסדר היום על מה שראו עינינו. אומרים לנו מן השמים זכור מה עשה לך ישמעאל, כשהיינו עטופים בטליתות ובתפילין. מספר האלמנות עלה לחמש והיתומים לשלושים וחמישה".

"כל אותם אלה שבוטחים תמיד ב'כוחי ועוצם ידי', עומדים כעת חסרי אונים מול אותו טבח נורא שקורה כאן בוקר צהריים וערב. לסכינים כאלה של מחבלים נוראים לא תועיל כיפת ברזל. אי אפשר ליירט אותה. מה שיעזור זה רק לחבוש כיפה ולהכיר בכך שיש מנהיג לבירה. כל מה שקורה אותנו אינו מקרה חס ושלום, יש יד מכוונת".



"ר' יחיאל היה אדם חרוץ, נעים הליכות, כל הזמן רץ לבית המדרש, רץ ממש, אף פעם לא סתם הולך. היה לומד ומתפלל עד שארית כוחותיו, עד השעות המאוחרות, גם אם היה עייף מעבודה. האלמנה קיבלה עליה את הדין באהבה, אבל לא ויתרה על להיות לצדו כל הזמן, לנסות, לעזור. רק לפני כמה ימים אמרה דברי חיזוק בהפרשת חלה לבנות הקהילה - אם זה רצון ה' את זה אנחנו מקבלים".

בנו ישראל רוטמן ספד: "אבא מסרת את הנפש, כל חייך עבדת את הקקב"ה בדבקות ובשמחה, היית אוהב כל אחדף לא ראית בו שום דבר רע ולא משנה מה הוא חושב. אבא, אני רוצה להודות לך בשמי ובשם אמא ובשם כל בני המשפחה על כל מה שנתת לנו ודאגת לנו ואהבת אותנו וחינכת אותנו על דרך התורה ודרך האמת, ובזכות זה הצלחנו לעמוד בשנה האחרונה באמונה תמימה ולקבל עלינו את הדין באהבה ולהאמין שכל מה שהקב"ה עושה הוא לטובה".

במסע הלוויה השתתפו גם השר אריה דרעי, ראש העיר ניר ברקת ומבקר המדינה יוסף שפירא.

מבית הכנסת בהר נוף הגיעו המלווים להר המנוחות בירושלים - שם נטמן בסמוך לבנו אליהו מרדכי ז"ל, שנפטר לפני עשר שנים לאחר שנפל מאופניו ביער ירושלים.































































יחיאל רוטמן לוויה הר נוף הרב רובין בית הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד