י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הותר לפרסום: צעיר ערבי אזרח ישראל ערק לדאע"ש באמצעות רחפן

תושב ג'לג'וליה בן 23 החליט להצטרף לדאע"ש, נטל 'רחפן רוח' וטס היישר מעבר לגבול הסורי • מטוסי חיל האוויר ניסו ללכדו אמש, ללא הצלחה; בשעה זו לא ברור מה עלה בגורלו • נתניהו הבוקר: "נפעל כדי לשלול ממנו את האזרחות"

הותר לפרסום: צעיר ערבי אזרח ישראל ערק לדאע"ש באמצעות רחפן
אילוסטרציה צילום: ארכיון


הותר לפרסום - בהמשך לאירוע שהחל אתמול בערב באזור הצפון, הבוקר (א') ניתן לעדכן כי מדובר בערבי-ישראלי תושב ג'לג'וליה בן 23, שעבר לצד הסורי ביוזמתו וזאת באמצעות רחפן רוח או מצנח רחיפה, ונשאר שם. הצעיר ביקש לעבור לסוריה על מנת להצטרף לדאעש.

כוחות חיל האוויר ניסו להחזירו לשטח ישראל, אך לא איתרו אותו. גורלו לא ברור בשעה זו.

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז ציין כי נפתחו מבצעים מודיעיניים ומבצעיים גם עם השב"כ במאמצים גדולים כדי לאתר את הצעיר. "אנו לא יודעים האם חיכו לו בצד השני ואנו מעריכים שמי שעושה זאת נגד כיוון הגלישה, עושה זאת בתכנון", אמר אלמוז.

"במהלך הלילה נעשו פעולות בלילה ושב"כ מוביל את החקירה. אם הפרשה תתברר כנכונה, נחליט כיצד לפעול אבל בגזרה הצבאית המצב לקראת סיום", הוסיף דובר צה"ל וציין - "לא ראינו מהיכן הוא המריא, אך אתר הגלישה הוא בדרך כלל ממבוא חמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעניין בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נלחמים בדאעש, בג'בהת-אלנוסרה ובארגוני טרור אחרים כל הזמן. אמש עבר אזרח ישראלי את גבולנו ברמת הגולן, כדי להצטרף לשורות האויב בסוריה.

"אנחנו נפעל לשלול לו את האזרחות, כך נעשה בכל מקרה כזה. מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל, לא יהיה אזרח ישראלי".
סוריה דאעש ערבי ישראלי ארגון טרור טיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד