כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית

אחרי שהסכים להציב מצלמות בשטח ההר, הודיע נתניהו - "יהודים יורשו לבקר בהר, לא להתפלל"; ינון מגל תוקף

נתניהו: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית
שלמה מור 0404


בעקבות המצב הביטחוני הרגיש - בהודעה לתקשורת הזרה שיצאה הלילה (מוצ"ש) מלשכתו, מתחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו שיהודים לא יוכלו להתפלל בהר הבית, אלא לבקר בו בלבד. בתגובה לדבריו כתב ח"כ מגל כי "שום דבר לא ימנע מהיהודים להתפלל בהר הבית".

בהודעת ראש הממשלה נכתב - "ישראל תמשיך לאכוף את המדיניות ארוכת השנים שלה: מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית, ומי שאינם מוסלמים יוכלו לבקר בהר.

"מי שמבקרים בהר צריכים לעשות זאת בצורה בטוחה, ללא שום אלימות, איומים, הפחדה או פרובוקציות שייעשו על גבם. אנחנו נמשיך להבטיח גישה להר הבית למתפללים ולמבקרים בצורה הבטוחה ביותר.

"אנחנו מכירים בחשיבותו של הר הבית לשלוש הדתות, ומאשרים את המחויבות שלנו לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית, במלים ובמעשים. לישראל אין כוונה לחלק את הר הבית ואנו דוחים לחלוטין כל ניסיון לטעון טענה אחרת בנושא".

דברי ראש הממשלה נתניהו באים לאחר הפגישה שערך מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מלך ירדן עבדאללה, שם סיפר קרי כי נתניהו הסכים לספק לשומרי הוואקף המוסלמי אמצעי מעקב על מנת שיוכלו לתעד את המתרחש בהר הבית בכל שעות היממה.

מיד לאחר פרסום הודעת ראש הממשלה, תקף חבר הכנסת ינון מגל את ההחלטה בדף הפייסבוק שלו, שם כתב כי - "אני מעריך את מאמציו של ראש הממשלה להרגיע כרגע את המצב, אך שום דבר לא ימנע בסופו של דבר מיהודים להתפלל בהר הבית, המקום המקודש להם ביותר בעולם. גם לא מצלמות של הוואקף".

מוקדם יותר אתמול אמר גורם מדיני בכיר כי לישראל יש אינטרס להציב מצלמות ברחבי הר הבית, כדי להזים את הטענות שישראל משנה הסטטוס קוו במקום. "בנוסף, אנו מעוניינים להראות שהפרובוקציות אינן מגיעות מהצד הישראלי. ישראל חזרה על מחויבותה לשמירה על הסטטוס קוו ומצפה למאמץ מוגבר של הוואקף לשמירה על הסדר בתוך המסגדים", הוסיף הגורם.
הר הבית תפילה מוסלמים וואקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד