כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בתו של הרב רוטמן הי"ד - מראה חילונית על חרדים

לאורך השנה תיעדה בתו של הקדוש, חיים יחיאל רוטמן הי"ד, את מה שעובר עליה ועל משפחתה מאז נפצע אביה בטבח בהר נוף ושכב ב'קומה' • אמש הסתיים המסע:"אבא הלך"

בתו של הרב רוטמן הי"ד - מראה חילונית על חרדים
קובי הר צבי


עם צאת השבת התבשרנו על האסון - בפטירתו של הקדוש חיים יחיאל רוטמן הי"ד, אחד הנפגעים בטבח בבית הכנסת בהר נוף לפני כשנה ונפצע קשה מאוד. עד לרגע השבת נשמתו לבוראה, שכב במצב של 'קומה'. השגרה הטראגית אולי גרמה לנו לשכוח שאנשים עדיין סובלים מפיגוע שהתרחש לפני זמן רב, במונחים של היום, אך לא כולם שכחו.

לאורך כל השנה, עדכנה בתו של הקדוש, ברשת החברתית פייסבוק, על מצבו של אביה. יפה רוטמן,
למרות שעזבה את הדת, שמרה על קשר קרוב, רצוף חם מכבד ואוהב - עם אביה והעלתה מפעם לפעם תמונות שלה בביקורים בבית החולים כשהיא מדגישה: לא מאבדים תקווה.

"מצפים ממני להגיב", כתבה בנובמבר 2014. "לבכות ולצאת מדעתי אבל לא אני נשארת איתנה וחזקה והולכת לעזור למשפחה שלי להתגבר על התקופה עד ההחלמה. אני לא אתן להם את התענוג בכך שני אשבר!

"תמשיכו להתפלל, המצב של אבא שלי עדיין קשה מאוד ונקווה שהכל יהיה טוב. לרפואת חיים יחיאל בן מלכה".



במהלך אשפוזו בבית חולים שיקומי, לוונשטיין, פגשה רוטמן נשמות טובות שלא נטשו את המשפחה במהלך השנה הקשה הזו, מאז אירע הטבח.

היא תיעדה זמרים שהגיעו לשמח את המשפחה, אנשים שתרמו מזמנם כדי לרומם את רוחם ועוד.






בין יתר התיעודים שהביאה, שיתפה רוטמן פוסט שכתבה עדינה רוטמן, בת דודתה, והוא מבטא את העוצמה שאפיינה את הקדוש שנרצח:

"האיש שבתמונה זה דוד שלי (אח של אבא שלי) מאז יום שלישי שעבר הוא נמצא בתרדמת ומצבו קשה מאוד בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בירושלים. הוא הותקף עם גרזן וחטף פגיעות קשות לראש, מה שגרם לנזק מוחי כבד, איבוד עין ופציעות רבות אחרות.

אני כותבת את זה כאן כי לדעתי הבנתי מאוחר מדי כמה אני מעריכה אותו על הדרך בה בחר לחיות את חייו. נכון, הוא חרדי ואין ספק שזה לא מאפשר קרבה יתירה בינינו ובחרנו בדרכים מאוד שונות לנהל את חיינו, אבל עם זאת רציתי שהעולם (בעצם מי שרואה את זה בפייסבוק) יידע שיש חרדים שהם כמו דוד שלי (ולא מעט כאלו) ששירתו בצה"ל, שעובדים כל יום שעות ארוכות כדי לממן את המשפחה שלהם ורק אחרי זה מתפנים ללמוד תורה, ושמקבלים את הילדים שלהם שכבר חזרו בשאלה (יש לו שניים כאלו).

הסיבה היחידה שאני כותבת את זה כאן היא מתוך תקווה שזה אולי ישנה טיפה את הדרך בה אנחנו החילונים תופסים חרדים. וכמובן מתוך התקווה שדוד שלי יחלים בקרוב".



כשהיא מדברת על ילדיו שעזבו את הדת, אחת מהן היא יפה. וכשהיא מספרת על יחסו לילדיו ולמשפחתו, היא מבטאת את אישיותו של הקדוש – מילים שאחריהן קשה להוסיף עוד.
אמש, בפוסט קצר, שנותן תחושה של מן סוג של השלמה כואבת, כתבה רוטמן על מותו של אביה.

"אבא הלך.

לפני כשנה נפגע בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף . היה במצב קומה עד אתמול.
הוא נרצח עי חיות חסרות אנושיות. נלחם בהם והציל מתפללים אחרים.
יהי זכרו ברוך.

ההלוויה תצא בשעה 10 מבית הכנסת ברחוב אגסי 5. בואו לחלוק כבוד אחרון עם האדם הכי הכי שיש".




יחיאל רוטמן טבח הר נוף מחבלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד