כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

היום בועדת שרים: חוק הבטחת הכנסה לאברכים

לאחר שנפסל בבג"צ פעמיים, יעלה ויבוא היום חוק 'עוקף בג"צ' המשופר • "אם החוק לא יעבור, נעזוב"

היום בועדת שרים: חוק הבטחת הכנסה לאברכים
מרים אלסטר - פלאש 90


לאחר פסילת בג"צ - ועדת שרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעת חוק 'עוקף בג"צ' להבטחת הכנסה, של ח"כ משה גפני וחברי כנסת חרדים נוספים כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה.

יש לציין כי הבטחת ההכנסה האמורה בחוק החדש הייתה נהוגה עשרות שנים עד לפסילת בג"צ. כזכור, בג"צ פסל את הקצבה פעמיים - הפעם האחרונה לפני כשנה וחצי, כאשר הרכב מורחב של 7 שופטי בג"צ בראשות נשיא בית המשפט העליון דאז אשר גרוניס קבע כי המדינה לא תוכל להעניק יותר את המלגה, לטענם בעקבות "חוסר בשוויוניות מול הסטודנטים החילונים".

לפי ההצעה שתבוא היום לאישור ועדת השרים, האברכים יקבלו 2600 שקלים בחודש מביטוח לאומי, גם אם הם הורים רק לילד אחד, וזאת בשונה מהעבר אז היו מקבלים רק מי שהיו לו שלושה ילדים ומעלה. יוזמי החוק מדגישים כי הוא לא יכלול אפליה לסטודנט החילוני, וכי החוק יחול גם על סטודנט בעל ילד אחד או יותר.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לאתר 'כלכליסט' כי - "אם לא יכבדו את קידום החוק, אני אשאיר את הממשלה הזאת לבנט ואיילת שקד", ובכך רמז כי הפרת החוק תהווה פגיעה חמורה בהסכם הקואליציוני, שיהדות התורה לא תעבור עליה בשתיקה.
גפני הבטחת הכנסה אברך קואליציה בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד