י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גם באסם משייח' ג'ראח יודע: "ביבי שפן" • טור

למה ראש הממשלה עוסק במאה הלא נכונה? • וגם: בכיר ב'דגל' מצהיר "אנחנו מנהלים הכול חוץ מבריאות ומירון"

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר


את הפגישה סיימתי בשעות הקטנות של הלילה והושטתי אצבע למונית הקרובה. דקה ורבע אחרי שנכנסתי נפל לי האסימון, אבל באסם, תושב שייח' ג'ראח מיהר להרגיע: "זה פסדר, וואלק אני אבין אותך אם תבקש לרדת", אמר בהתחשבות.

בשלב הזה באמת לא היה טעם, והעדפתי לשמוע קצת מהצד שלו, קבלו את הדברים בגישה האותנטית. "אין ברנסה, המצב בקנטים", טוען באסם, "אם אני רואה צעירים יהודים, לא כמוך עם כיפה שחורה, מפחיד לי לקחת אותם. יעשו לי אמבוש ובסוף עוד יגידו שאני המחבל. גם צעירים ערבים לא לוקח, לך תדע יוציא סכין על מישו ואז יחקרו אותי, אין, אין עבודה", נאנח בהשלמה.

"אגיד לך משו. אף אחד מהשכנים שלי, מבטיח לך, אף אחד, לא רוצה להיות בפלסטין. זה חי שם במוקטעה מנותק עם הכסף של סעודיה והאנשים הפשוטים סובלים. מה רע לי בישראל? ולמי יש זמן בכלל לכל החרטא הזה של הפוליטיקאים? רק לצעירים, לא צריכים להביא לחם הביתה אז יוצאים להוציא מרץ".

באסם לא אופטימי, הוא כבר יותר מעשור בכבישי ירושלים, אבל הפעם זה שונה. "לא רואים את הסוף. לאף אחד למעלה לא אכפת. אינשאללה יבוא ביבי יעצור את זה, אבל הוא שפן, לא אכפת לו כלום".

וואלק, צודק.

מתעסק במאה הלא נכונה
הבעיה שבינתיים השפן עסוק בסיפורי חאג' אמין אל חוסייני. ככלל, מתברר שלהיות בנו של היסטוריון לא מבטיח הרבה בקשר לידע של הבן.

כבר ב-2006 התפקשש ראש ממשלתנו כשסיפר בראיון ל'ידיעות אחרונות' שכשיצא לטייל עם אמו ברחובות ירושלים ראה חיילים בריטים, בהמשך התברר שנתניהו שנולד ב-1949, שנה לאחר הקמת המדינה, יכל לפגוש לכל היותר תיירים בריטים. ב'ידיעות' חיפשו להוציא את נתניהו באור חיובי (מי היה מאמין, אהה?) והבהירו בהמשך שנתניהו אמר בראיון שראה 'מתקנים בריטים'. אולי הוא עבר בשנלר, מי יודע.

בשבוע שעבר זה קרה לו פעם נוספת, בנאום בפני הקונגרס הציוני סיפר נתניהו מעשיה שעיקר תוכנה הוא שהיטלר לא חפץ בהשמדת היהודים, ורק בעצת המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני, אנטישמי נודע, התפתה "לשרוף אותם".

מאוחר יותר, בפגישה עם הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל, ריכך רוה"מ את הטקסט וטען: "האחריות של היטלר ושל הנאצים להשמדת שישה מיליון יהודים ברורה. אסור להכחיש עדות חשובה נוספת בנוגע למופתי של ירושלים, שאמר לנאצים למנוע את מנוסת היהודים מאירופה ותמך בפתרון הסופי". זאת אומרת שהחאג' אכן תמך ב"פיתרון הסופי" וביקש למנוע מנוסת יהודים לארץ הקודש, אבל לא היה זה שהציע את הרעיון.

טיפ חינם לנתניהו: במקום להתבוסס בהיסטוריה של המאה ה-20, תעבור לזו של המאה ה-16. אחרי הכל, אבא בן ציון התפרסם בשל מומחיותו בענייני האינקווזיציה הספרדית. תוכל אפילו להיעזר בישראל אייכלר, שהתפנה אחרונה מעיסוק באויביו מבית - ושוב זמנו בידו לטפל באויבי העם היהודי לדורותיו.

"מנהלים הכול חוץ מבריאות ומירון"
ולסיום, אפרופו אויבי אייכלר מבית: שבוע אחרי שהערפל מתפזר מעל הדיל הנורבגי, שוחח עמי בכיר ב'דגל התורה', וכתב לי את הדברים הבאים. לא נגעתי.

"אחרי שקראתם את כל הטורים ההזויים האינטרסטיים ומלחמת הקרדיטים על הסקופים... כמה הבהרות עובדתיות (שם נפשי בכפי שזה האמת לע"ע ואין בלתה, היא נאמרה במפורש למפיצי השמועות ב'מזנון').

אני נסמך על פרסונה מאד בכירה וגם הצלבתי מידע..
א. השינויים הפרסונליים בחינוה"ע לא קשורים כלל לנורווגי
ב. הרב בוימל וכן הגב' בריינדה נותרים לעבוד בחינוה"ע
ג. שוורץ לא קיבל (וכנראה גם לא יקבל) שום מינוי על התקנים נקודה (מי שיש לו הוכחה אחרת שיביא עם דוקומנטים).
ד. לייזרזון ישאר שומר החותם... ימשיך לספק דמיונות לכתבים וקנאים חדשים
ה. דגה"ת לא תכרע ברך בפני אף אחד לקבל תוספת חיזוק משמעותי בעבודת הכנסת. זה ברור לכל בר דעת שזה מחויב המציאות וזה כנראה יקרה בקרוב.
ו. זה לא חדש שעיתונאים אוהבים לחבוט בדגה"ת שכן היא מנהלת את כל היהדות החרדית בכל התחומים (מלבד בריאות ומירון).

והאמת והשלום אהבו".
נתניהו נהג מונית טרור חוסייני בריטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד