י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בגלל גל הטרור: הורחב טווח פעילות כלבי תקיפה

במקרים של זיהוי ברור של מטרה מסכנת חיים - ישמשו הכלבים לנטרול מחבלים תוך צמצום הסיכון לחיי אדם

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בימים האחרונים הורחב טווח פעילותם של כלבי הסיור והשיטור המשטרתיים לצורך נטרול ומעצר המפגעים.

בעקבות גל הפיגועים והאלימות בו נעשה שימוש באמצעים מסכני חיים, כדוגמת יידוי בקבוקי תבערה ואבנים כנגד אזרחים תמימים ושוטרים, אשר גבה חיי אדם ובמהלכו נפצעו עשרות אזרחים ושוטרים, נאלצה המשטרה להרחיב את מגוון האמצעים המבצעי כנגד המפגעים, במטרה להגן על שלום הציבור ולהשיב את הביטחון והשקט.

לפיכך, בתום עבודת מטה שהוצגה בפניו החליט מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, בין השאר, על שילוב אמצעי אכיפה מדודים (אל הרג) אפקטיביים ומדויקים יותר לטובת נטרול המפגעים תוך צמצום הפגיעה והנזקים לחשוד וסביבתו.

בתוך כך, בימים האחרונים הורחב טווח פעילותם של כלבי הסיור/שיטור המשטרתיים לצורך נטרול ומעצר המפגעים. בשלב ראשון הוכשרו שישה כלבים למשימה אשר יפעלו בתחומי מחוזות ירושלים ומרכז וצירי תנועה ראשיים.

הפעלת הכלבים תעשה במצבים בהם קיימת סכנה מוחשית ומידית לחיים או לשלמות גופו של אדם ובמצבים מסכני חיים כגון השלכת בקבוק תעברה ויידוי אבנים בנסיבות מסכנות חיים. מניסיון מצטבר בקרב משטרות מודרניות בעולם העושות שימוש מבצעי בכלבים לצורך הסרת איום מצד חשודים וכן מעצרם, עולה כי אמצעי מבצעי זה מדויק באופן יחסי, אפקטיבי ומצמצם פגיעה בחיי אדם ובגופם ונזקיו לחשוד ולסביבה פחותים. כלבי הסיור / שיטור עוברים הכשרה מיוחדת בשילוב שוטר מיומן המפעיל אותם והם מופעלים כשזמם (מחסום פה) על פיהם בכל העת.

מטרת הפעלת הכלבים הוא נטרול מהיר של המפגע לאחר זיהוי ברור של מקור סכנה ממשי, הפסקת העבירה המסכנת חיים, שמירה עליו עד להגעת שוטר המשלים את פעולת המעצר ולצורך הגנה עצמית של השוטר והרתעת עבריינים.
כלבי תקיפה משטרה מחבלים טרור נטרול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד