י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בן 13 לכלא: הוארך מעצרו של ה"ילד מחבל"

מעצר הנער המחבל ששוחרר מבית החולים הוארך ב-6 ימים • עורך דינו: "החזיק סכין, אבל לא דקר אף אחד"

בן 13 לכלא: הוארך מעצרו של ה"ילד מחבל"
יונתן סינדל פלאש 90


מעצרו של הנער המחבל אחמד מנאסרה, שדקר ופצע קשה את נאור שליו (בן רות) בן ה-13 ואת תלמיד הישיבה יוסף חיים בן שלום (בן זהבה) בן ה-21, הוארך בשישה ימים נוספים.

"הוא אמנם החזיק סכין, אבל לא דקר אף אחד", אמרו פרקליטיו עורכי הדין טארק ברגות ולאה צומל. "בן דודו הוא שדקר. מדובר בילד בן 13 שלא אחראי למעשיו", אמרו.



"מי שביצע את הדקירות בפועל היה חסן", שיחזר הנער בשבוע שעבר. לדבריו, "הלכתי עם בן דוד שלי, לא דקרתי אף אחד ואפילו ביקשתי שהוא לא ידקור את הנער. התחרטתי למרות שרציתי לדקור יהודים. שוכנעתי על ידי בן דוד שלי ללכת", אמר.

האם המחבל יחמוק מעונש? על המדינה להגיש עד י"ט חשון כתב אישום נגד מנאסרה, ככל הנראה באשמת שתי עבירות של ניסיון לרצח. על פי החוק, היות והוא מתחת לגיל 14, (יום הולדתו ה-14 יחול ביונואר) ניתן להשאירו במעצר עד 20 יום לצרכי החקירה ומעבר לכך רק באישור היועץ המשפטי לממשלה. העונש החמור ביותר שניתן להטיל עליו הוא החזקתו במעון נעול, לצורך שיקום ולא לשם הענשתו.

במערכת המשפט חוששים כי פרקליטו יעדיף להודות בכתב האישום כבר ביום הגשתו ולבקש להרשיעו בעבירות, אולם הוא מחויב לשלוח את הקטין לתסקיר של שירות המבחן על מנת לבחון את דרך הענישה המתאימה. תסקיר שכזה יכול לארוך שבועות ספורים. במצב שכזה, עשוי בית המשפט לגזור את עונשו של מנאסרה לפני שיגיע לגיל 14, כלומר לפני תחילת חודש שבט.



מעצרה של המחבלת בת ה-16 שביצעה את פיגוע הדקירה ברחוב הגיא באיסרו חג סוכות, הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים, עם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום כנגדה.
פיגוע דקירה מחבל טרור נער פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד