כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דקירה בצומת אריאל: צעיר ישראלי פצוע בינוני

גל פיגועי הדקירה מתחדש: מחבל הגיע לצומת אריאל, דקר בחור ישיבה כבן 25, פצע אותו בינוני ונמלט מהזירה • העתירו בתפילה עבור הפצוע אוהד בן פנינה לרפואה שלמה • תיעוד

צילום: דוברות מועצת שומרון
צילום: דוברות מועצת שומרון


פיגוע דקירה שלישי היום (א): אחרי פיגוע הדקירה בגוש עציון, בו נפצע ישראל בן אהרון, וניסיון הדקירה סמוך למערת המכפלה בו חוסלה המחבלת - מגיע תורה של הטרמפיאדה בכביש 5, הממוקמת בצומת אריאל לכיוון תפוח.

מפרטים ראשוניים עולה, כי בשעה 17:12 הגיע מחבל לטרמפיאדה בצומת אריאל בחיבור של כביש 5 עם כביש 505, דקר תלמיד ישיבה צעיר כבן 26 בחזה ונמלט לכיוון המטעים של ג'מעין. בשעה זו מתנהל מרדף אחריו.

הפצוע, תושב איזור המרכז, טופל במקום בהכרה מלאה כשמצבו מוגדר בינוני, והוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. העתירו בתפילה עבור הפצוע אוהד בן פנינה לרפואה שלמה.



"כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 25 יושב על המדרכה סמוך לכיכר בצומת הכניסה לאריאל" סיפר פאראמדיק מד"א יניב בקיש. "הוא היה בהכרה מלאה, דיבר איתנו וסבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מיידי בשטח ופינינו אותו במהירות להמשך טיפול כשמצבו מוגדר קשה ויציב".

יוחאי שלו, ראש סניף איחוד הצלה בשומרון, מסר: "בהגעת המתנדבים לזירה הם נתקלו בצעיר שהיה בטרמפיאדה ונדקר בפלג גופו העליון. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהעניקו לו החובשים בזירה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. כוחות הביטחון החלו בסריקות לאיתור המפגע".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אומר מזירת הפיגוע: "הבעיות כאן הן שתיים. אין הרתעה היום. מדינת ישראל לא מצליחה או שלא מעוניינת לתת לצה"ל את הכוח המתאים כדי לייצר הרתעה במישור הבטחוני". לדבריו צריך לעבור להתקפה. "ליצור הרתעה לרדוף גם את הסביבה התומכת והמסיתה ולא רק את הטרוריסט עצמו".

עוד מוסיף דגן, "לצערי מדינת ישראל לא מייצרת הרתעה בהיבט ההתיישבותי. שזה מה שבאמת מפריע לאויבינו". דגן התייחס גם לנסיעה המשותפת באוטובוסים ממנה התריעו בעבר במועצת שומרון: "כאן בצומת הזו אנחנו מתריעים מזה שנים על הבעייה הבסיסית שאוטובוסים מגיעים לכאן מלאים בשבחים יחד עם הנוסעים שהם תושבי השומרון, יורדים כאן, עד שהגענו לצערי לפיגוע הזה. אנחנו מצפים ממשלת ישראל להחזיר את הביטחון להחזיר את ההרתעה שלא נראה עוד מראות כאלו".

זו הפעם השנייה היום , לראשונה מזה תקופה ארוכה, שמחבלים מצליחים להימלט לאחר ביצוע זממם. מוקדם יותר היום נפצע יהודי באורח בינוני סמוך למיצד, המחבל גם בפיגוע זה - הצליח להימלט.

צילום: דוד איבגי






צילום: דוברות מועצת שומרון








פיגוע דקירה צומת אריאל תלמיד ישיבה פצוע קשה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד