י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ה"כולל" שמקבל כל אחד, ללא מבחן וללא גזענות • צפו

בהשתתפות רבנים אורחים, גאב"ד 'העדה החרדית' ואברכי הכולל, נחנך בית המדרש החדש בירושלים • סיקור ותיעוד

ה"כולל" שמקבל כל אחד, ללא מבחן וללא גזענות • צפו


בירושלים נחנך בית המדרש החדש של הכולל הוותיק והמפורסם 'תפארת יונה', ביום השנה של הגאון רבי יונה ברומברג זצ"ל, שעל שמו נקרא הכולל.

מאות משתתפים הגיעו למעמד, שנערך בבית המדרש החדש של הכולל, השוכן בבניין המיתולוגי של ישיבת "חברון" בגאולה, ובראשם אברכי הכולל.

את שולחן הכבוד כיבדו גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות, בראשות ראש הכולל הרה"ג רבי יחזקאל ברומברג. בין השאר השתתפו: הגאון רבי נתנאל לינדר, הגאון רבי שלמה זלמן דרוק מרבני שכונת תל ארזה, הגאון רבי מנדל ברומברג ראש מתיבתא בית התלמוד שהגיע במיוחד מחו"ל, הגאון רבי ראובן קאהן, הגאון רבי נפתלי גפן מראשי ישיבת קמניץ, וכן כל רבני הכולל.

במעמד נשא דברים גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס, שאמר בין דבריו: "על אף שאין מברכים על קביעת מזוזה בבית המדרש - עדיין צריך לברך ברכת 'ברוך שככה לו בעולמו', ברכה שכתוב בגמרא שהרואה בריות טובות צריך לברך. צריך לברך על כך שיש מוסד כזה אשר דואג לכלל עם ישראל. הלוואי והמקום-תורה הזה, והבית החדש שנחנך, יהיה קטן מאוד בקרוב עבור כל מאות האברכים שיצבאו על דלתות הכולל", בירך הגאב"ד.

כולל 'תפארת יונה' הקיים כבר שבע שנים ומתייחד בכך שהוא אינו מזוהה עם אף חוג, וראשיו מכנים אותו "כולל של עם ישראל". וכך, כל אברך ואברך אשר חפץ ליבו ללמוד תורה - יתקבל מיד לכולל, מבלי להסתכל על כובעו או על הישיבה בה הוא למד. הכולל מבוסס על חבורות שונות, הן בש"ס והן בעיון.

לקראת המעמד יצא לאור קובץ תורני "תפארת יונה", ובו מחידושי תורתם של רבני הכולל.



















תפארת יונה כולל ירושלים חברון גאולה הגריט וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד