י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לא ראוי שפקיד בבית המשפט יתקוף ח"כ"

יו"ר הכנסת תוקף את מנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר, על פנייתו נגד ח"כ יוגב • יוגב: "מגדל שן דיקטטורי"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


חילופי המהלומות בין הכנסת לבית המשפט: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס הערב (א') לפנייתו של מנהל בתי המשפט, נגד חבר הכנסת מוטי יוגב.

כזכור, מנהל בית המשפט השופט מיכאל שפיצר, כתב ליו"ר הכנסת כי התבטאויותיו האחרונות של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) נגד בית המשפט העליון ונגד השופט עוזי פוגלמן, מהוות "עידוד להרמת יד על שופטי בית המשפט העליון".

אדלשטיין הגיב כי, "תמוה בעיניי ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו"ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו, תוך מתקפה אישית נגד חבר כנסת נבחר, וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי".

עם זאת הוסיף כי, "אני חרד מהמתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים, אני קורא לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט".

יוגב עצמו הגיב כי: "הרשות השופטת פגעה וממשיכה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובביטחון אזרחי ישראל. הרשות השופטת הפכה עצמה גם לרשות המבצעת וגם לזו המחוקקת ובעצם זה שדובריה מנסים לתקוף את דבריי כ'הסתה והתרת דם'. הם מבינים שנגעתי בנקודת האמת הרגישה של מגדל השן הדיקטטורי שהם יצרו לעצמם. זו הגמוניה ששולטת כבר עשרות שנים באופן לא דמוקרטי, לא מייצגת באופן אמיתי את העם ולא מסתירה את דעותיה הפרטיות מאחורי פסיקות מוטות באופן חוזר ונשנה.

"איזו משמעות יש לנבחרי ציבור שנבחרו בבחירות דמוקרטיות אם מערכת המשפט מנסה לקעקע את מעמדם? שום תשובה עניינית לא נשמעה מכיוונו של מנהל בתי המשפט. מערכת המשפט על שלל מרכיביה הנוכחיים מפריעה ליישום מדיניות הממשלה ופוגעת במערכת הביטחון המשתדלת יומם וליל להגן על תושבי מדינת ישראל. היא פוגעת בדמוקרטיה ובביטחון ישראל.

"הגיע הזמן ששופטי בית המשפט העליון יבינו שהם אינם מעל מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור שהועמדו בבחירות דמוקרטיות פעם אחר פעם, בוודאי לא כאשר המדובר הוא בביטחון ישראל ובהצלת חיים. בכוונתי לפנות לנציבות שירות המדינה בכדי שיבהירו לפקיד הבכיר שחרג מסמכותו שלא הוא ולא שולחיו יוכלו למנוע מנבחר ציבור לבקר את בית המשפט העליון שאינו חסין מביקורת וקנה ביקורת זו ביושר. אני סבור שבית המשפט הוא מוסד חיוני וחשוב לחברה ולמדינה וביקורתי נועדה לחזקו ולשפר את האמון הציבור".
אדלשטיין כנסת בית משפט יוגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד