י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קמפיין החרד"קים תוקף: "צה"ל מנצל את המצב כדי לפתות חרדים להתגייס"

בצל גל הטרור שגבה קרבנות גם בקרב חרדים, מתחדש קמפיין החרד"ק"ם • קיצונים חרדים ממשיכים לתקוף ולהסית נגד שוטרים וחיילים חרדים • ומאידך: התארגנות חרדית להכנת סעודות שבת לחיילים: "מכבדים את מי ששומר עלינו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


אם חשבתם שגל הטרור שגבה את חייהם של עשרה יהודים הי"ד ומאות פצועים, ביניהם חרדים רבים, גרם לקיצונים לזנוח את המאבק נגד המתגייסים לצה"ל - טעיתם.

גל הטרור לא עוצר את הקיצונים, וקמפיין נגד חיילים ושוטרים חרדים, הושק בימים אלה בריכוזים החרדים. זאת לצד גילויי תמיכה חרדית בחיילים.

בחוברת ששמה 'מתבצרים' מתרחבת המתקפה מחיילים לשוטרים, ובה מותקפים המתגייסים החרדים לשורות המשטרה. כולל אלה שגוייסו בימים אלה למילואים, כדי לתגבר את רמת האבטחה בארץ.

כותבי החוברת טוענים כי הצבא מנצל 'באופן ציני' את מצב החירום, 'לעידוד הגיוס על ידי הצבת חיילים חרדים בשכונות חרדיות'.

"המטרה שקופה למדי", הם כותבים, "כאשר בעיצומה של "תקופת הסתגלות", הם עושים הכל שחרד"קים לבושי מדים יסתובבו בחוצות השכונות החרדיות, בתי הכנסת, ובכל מקום אפשרי, ובכוונה תחילה, הם דורשים מהללו שילבשו כיפות שחורות גדולות וציציות ארוכות שיתנופפו מעל מכנסי החאקי הצבאיים".

בחוברת מציינים הכותבים כי בהכנסת ספר תורה לבית כנסת במודיעין עילית, המארגנים דרשו מנציגי המשטרה שלא לשלוח חרדים, רק שוטרים חילונים "שהחייץ ביננו לבינם ברור". המשטרה נענתה חלקית לדרישה ולמקום נשלחו מתנדבים "במראה חרדי שהגיעו ללא מדים".



"מתברר, מסיקים הכותבים, "שכאשר השלטונות שומעים אמירה ברורה ויודעים כי מדובר בציבור שיש לו חוט שדרה, יש לו ערכים והוא דבק בעקרונותיו בכל מחיר, הם נאלצים לכבד זאת וכך נמנעה הופעת הדוגמא השלילית של הופעת שוטרים חרד"קים הפושה בכל רחבי הערים החרדיות", לשון החוברת.


הפגנה מסמוך לביתו של חרדי בבית שמש שהתגייס למשטרה. צילום: יעקב לדרמן

על הכוונת גם ביקורת נגד גיוס שוטרות חרדיות. כך למשל, מתלוננים הכותבים ששוטרת חרדית כיוונה תנועה בשכונת גאולה בירושלים, וכך גם, ברחוב רשב"ם, בסיום 'צעדת השמיטה'.

ויש גם התקפה אישית על רב משטרת מחוז מרכז, הרב אשר מלמד שיזם את גיוס החרדיות למשטרה: "הקולר תלוי בצווארו לצוד נשים חרדיות, להכשילן באביזרייהו דגילוי עריות, ולהשקיען במדמנה המשטרתית שאי אפשר לפורטן כאן", לשון החוברת.

אשר גולד, מנהל קמפיין 'מחבקים את החיילים החרדים', מסר בתגובה כי "העובדה שקמפיין החרד"קים מרים שוב את הראש דווקא עכשיו מכניסה את הכל לפרופורציות. מנקודת ראותם המעוותת של יוזמי הקמפיין, החייל החרדי ששומר לבל ידקרו חרדים בגאולה, כולל אותם - הוא אפיקורס ויש לגנותו; לעומתו, נערים חצופים שעוסקים בביזויו של אותו החייל, תוך גרימת חילול ה' אדיר, מייצגים את האדם השלם. לכן הגיע הזמן להגיד את האמת: הם פשוט לא חרדים. הם כת שהולכת ומתרחקת מאיתנו, בהשקפתה ובאורח חייה, ולנו לא נותר אלא להמשיך לגנותם ולהוקיעם לצד חיזוק ידיהם של החיילים החרדים".

ויש שמחבקים
מאידך, מתרבים גילויי תמיכה חרדית בחיילים המוצבים באזורים החרדים.

כך למשל, הרבנית יוכבד גרוסמן, תושבת שכונת בית ישראל בירושלים ודמות ציבורית ידועה בקרב נשות ירושלים, ארגנה לחיילים שהוצבו באזור סעודות שבת.



"בערב שבת עברנו בכל התחנות בהן הוצבו שוטרים וחיילים משער שכם ועד לכיכר זוועהיל, הבאנו שולחנות מתקפלים, מפות לבנות, סכו"ם וכל מה שצריך בשביל לתת להם תשובה של בית, תחושה של שבת", היא מספרת ל'בחדרי חרדים'.

"נשים הכינו את המאכלים בבתיהם והסתובבו בליל שבת עם עגלות ילדים שמילאו אותן בבקבוקי יין, גביעי לקידוש, חלות וסלטים, דגים ובשר חם מהתנור, והזינו את החיילים בסעודות שבת, החיילים היו מאושרים".



"בבוקר שבת, הנשים עשו סבב נוסף, וחילקו שוב קידוש וסעודות שבת כולל חמין, ב-2 משמרות, על מנת שהחיילים כולם יאכלו סעודת שבת. הסתובבנו עם עגלת תינוק סמוך לשער שכם, עם סיר ענק של חמין והתבדחנו שהריח מבריח את הערבים..".

בהתייחס לביקורת מצד הגורמים הקיצוניים היא אומרת: "יהודי מגיע, עוזב את הבית שלו בשביל לשמור, מגיע לו לאכול סעודות שבת כמו שיש לו בבית. אמנם: אנו לומדים תורה ולא מתגייסים, אך מכבדים את אלו ששומרים עלינו, וכבני אברהם אבינו מכניסים אורחים ומכבדים כל יהודי באשר הוא".



"ראינו את זה בחומת מגן שהחל בשביעי של פסח" נזכרת הרבנית, "הוקמו 22 מוקדים של איסוף אוכל כשר לפסח, ויצאו טונות של מאכלים עבור החיילים". הרבנית חוזרת ומדגישה, "כשהציבור החרדי מתגייס למשהו, היעילות שלו מטורפת. אנשים נותנים את האוכל שלהם כדי שיהיה לחיילים מה לאכול". עוד היא מוסיפה, כי "בל נשכח שהדרישה הכי גדולה במלחמת צוק איתן הייתה לציציות חאקי. גם בעופרת יצוקה".



"אחד החיילים אמר לנו שהוא היה מצוברח שהמשמרת שלו בשבת בלי הילדים והמשפחה.." מספרת דקלה, אחת הנשים שהשתתפו בחלוקה, "הוא אמר לנו שכשהגענו הוא התרגש מאוד שנתנו לו תחושה של בית"..



חיילים חרדים קיצוניים קמפיין חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד