כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כמה הוריש הנגיד אדלשטיין לחצרות ויז'ניץ?

גדול נגידי בית ויז'ניץ הלך אתמול לעולמו - לאחר הלוויית הענק ממתינים החסידים לפתיחת צוואת הענק שהותיר

מסע הלוויה אמש בקרית ויז'ניץ בב"ב. (באדיבות המצלם)
מסע הלוויה אמש בקרית ויז'ניץ בב"ב. (באדיבות המצלם)


אלפי חסידי ויז'ניץ ליוו אמש (א') למנוחת עולמים את הנגיד האגדי של החסידות, הרב מנחם זאב וולף אדלשטיין ז"ל, שנפטר בשיבה טובה בגיל 95.

עם פטירתו נעקרה מהחסידות דמות של נתינה בנכבדות ובהצנע לכת. בצוואתו הותיר הנגיד לחצרות בית ויז'ניץ סכומי עתק למען החזקת המוסדות, בינהם גם את חצרות ויז'ניץ מונסי, מרכז חסידי ויז'ניץ, סערט ויז'ניץ וקרית מאור חיים, וכן למוסדות ספינקא בארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי צוואתו נכתבה כבר לפני למעלה מעשור, והכסף חולק בקרב החצרות ובקרב בני משפחתו הקרובים. לאחר שהמנוח לא השאיר אחריו זרע של קיימא, הוא הקים קרן של נגידים למען מוסדות החסידות, ועל פי השמועות - כשנפטר הותיר בצוואה של הקרן סכום של מעל 20 מליון דולר שיתחלקו בין החצרות.

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' - "הוא היה מולטי מיליונר בקנה מידה שעולה מעל כל דמיון. אני לא נכנס לסכומים, כי מי שיודע לא מדבר ומי שמדבר לא יודע, זה וודאי שהוא הוריש אבל אף אחד לא מספר כמה".

גם אחד מבני המשפחה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר - "אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין, זה היה מנחם ז"ל, מעולם לא פרסם ולא התהדר ותמיד היה נוהג לומר 'כל מה שיש לי זה לא שלי, זה פיקדון מריבונו של עולם, וככל שאתרום יותר, ריבונו של עולם ייתן לי יותר על מנת להגדיל את התרומות'. הוא הקפיד לתרום ישירות ללומדי התורה. לכן איני מוכן למסור נתונים שמנחם ז"ל לא מוכן שימסרו".

במסע הלוויתו שיצא מירושלים ועבר דרך בית המדרש 'מקור ברוך' סערט ויזנ'יץ ברחוב חזון איש בבני ברק דרך בית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' בקרית ויז'ניץ, הספידו - ראש ישיבת ויז'ניץ הגאון רבי מנחם ארנסטר, הדיין הגאון רבי ישראל מילר, והגאון רבי דוד שלמה זולדן דומ"ץ סערט ויז'ניץ, בבית החיים נפרדו ממנו הגאון רבי זאב ארנסטר רב 'קרית מאור חיים' ואחד מבני המשפחה.

במוסדות סערט ויז'ניץ לקחו יוזמה ובימי השבעה יתאספו בבית המנוח כל ערב לתפילת מנחה מעריב ולימוד משניות לעילוי נשמתו.
הנגיד אדלשטיין ויזניץ צוואה כסף ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד