י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בניזרי על הרב אורי שרקי: "הוא שותף של עמלק"

השר לשעבר תוקף בחריפות את הרב שרקי, שהתבטא נגד דברי גדולי ישראל כי עלינו להתחזק ולהוסיף עוד בתורה ותפילה

שלמה בניזרי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
שלמה בניזרי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הסערה בעקבות דבריו של הרב אורי שרקי לא גוועת - גם לאחר הבהרת דבריו, בוחר השר לשעבר שלמה בניזרי לתקוף את הרב שרקי ומכנה אותו "שותפו של עמלק", את הדברים אמר בניזרי בתכניתו ברדיו, שם הוסיף גם כי "שרקי זה אותיות שקרי במקרה הזה".

כזכור, בשיעור שמסר בשבוע שעבר ושדווח פה ב'בחדרי חרדים' אמר הרב שרקי בתשובה לתלמידו כי להתחזק בלימוד תורה ובתפילה זה "שטויות במיץ עגבניות. מה זה קשור לפיגועים? אם יש פיגועים צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטה של הריבונות", הדברים השנויים במחלוקת עוררו סערה רבה בעולם החרדי.

מי שלא יכול היה לשתוק לנוכח הדברים הוא שלמה בניזרי, שבחר לתקוף את הרב שרקי בתכניתו 'חד וחלק' ברדיו 'קול ברמה', בניזרי אמר כי דבריו של הרב הם "דברים של אפיקורסות ומינות", והוסיף וכינה את הרב אורי שרקי "שותפו של עמלק בדמותו של אחד ממעצבי דעת הקהל בציונות הדתית".

לאחר הסערה שפרצה בעקבות דבריו, פרסם הרב שרקי הבהרה בעמוד הפייסבוק שלו, ואף עלה לתכנית הרדיו 'מדברים אקטואליה' ברדיו קול חי עם דוד חכם ומני גרא, שם הסביר את עמדתו בליווי מקורות רבים מהתנ"ך, מהראשונים ומהאחרונים ומההיסטוריה הקרובה.

"למרבה הפתעתי אנשים פירשו את דברי כאילו אני אומר שלימוד תורה או תפילה הם דברים של שטויות או של הבל וריק", אמר הרב ברדיו, ומיד הבהיר - "מעולם לא אמרתי דבר כזה".

"מה שאמרתי הוא שמה שחמור בעיני שכאשר יש בעיה לא מדברים על הנקודה המרכזית שצריכה להיעשות, משל למה הדבר דומה לאדם שהוא חולה ויגידו שמכיוון שתפילות עוזרות להתרפא אין צורך ללכת גם ללכת לרופא", הוסיף.

בתשובה לשאלה מה כן צריך לעשות, ענה כי "ברור שכאשר מדובר במתקפת טרור עלינו, אויבנו תוקפים אותנו משום שאנחנו משדרים חולשה ביחס לאחיזתנו בארץ וביחס להרגשת היותנו בעלי הבית. ברגע שאנחנו לא מוותרים על השלטון ועל הריבונות, המוטיבציה לפגוע בנו נפגעת ונעלמת לגמרי".

אך כשנשאל באופן ספציפי במה אנחנו צריכים להתחזק? חזר על משנתו - "בגאווה לאומית, הלאומיות הישראלית היא דבר קדוש, קודם השם כרת עם אברהם ברית ולאחר מכן נתן לנו את התורה. הברית על הארץ קדמה למתן תורה, ולזה דבר שקדוש לעצמו ולא צריך להנגיד אותו לתורה".

בהמשך הוסיף הרב לומר כי "זה גם טוב מאד שילמדו מלחמה, משום שאם אדם הולך עם ביטחון עצמי לא תוקפים אותו". וכשנשאל על ידי המגיש מכמה מקרים מצערים שאירעו לאחרונה, בהם דווקא בטחונו העצמי של הנפגע היה לו לרועץ, הסביר כי "ההשגחה ציבורית במקרה הזה, ולא פרטית".
אורי שרקי פיגועים טרור בניזרי התחזקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד