י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מלחמת היומונים: למי מגיע הקרדיט על החוק?

יש הישג, יש מריבה - שלושת היומונים החרדים מציגים מאבק קרדיטים סביב אישור חוק הבטחת הכנסה לאברכים

מלחמת היומונים: למי מגיע הקרדיט על החוק?
פלאש 90


מלחמת הקרדיטים - הבוקר (ב') סיקרו היומונים החרדים את אישור חוק הבטחת הכנסה לאברכים בועדת השרים לעניני חקיקה, שעליו חתומים כל חברי סיעת 'יהדות התורה', ושמקודם על ידי ח"כ משה גפני, זאת לפי ההסכם הקואליציוני ביו 'יהדות התורה', ש"ס והליכוד.

אך דא עקא, בעוד בעיתון המודיע העניקו את הקרדיט הבלעדי בכותרת לשר הבריאות יעקב ליצמן החבר בועדת השרים, שם פרגנו בכותרת - "בפעילותו הנמרצת של שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן", בביטאון 'דגל התורה' יתד נאמן, זכרו לקרדט גם את השותפים מש"ס.

שיטת הפרגון של יתד נאמן לא עבדה יותר מדי, ובביטאון הדגלאי 'שכחו' לפרגן לח"כי 'אגודת ישראל'. בידיעה עצמה צוין כי - "מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת הרב משה גפני והרב אורי מקלב, וחכי"ם נוספים מש"ס".

יש לציין כי בתוך הכתבה של 'המודיע', אם כי לא בכותרת, הוסיפו האגודאים "שהצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ משה גפני וח"כים נוספים", ואף הביאו ציטוט של גפני בסוף הכתבה.

מי שסוגרת את הסאגה הזו היא סיעת 'שלומי אמונים', שבביטאונה 'המבשר' לא נכנסו למלחמות הקרדיטים האישיים בין ח"כי 'יהדות התורה', ושם כתוב כי החוק אושר "בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה", והובאו תגובות מכל הסיעות בתוך 'אגודת ישראל' - סגן השר מאיר פרוש, השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

אך גם ב'המבשר' לא טמנו את ידם בצלחת, והם השמיטו דווקא את ש"ס מהקרדיט על החוק. ב'המבשר' לא שכחו להזכיר כי מי שיזם בעבר הרחוק את החוק הוא חבר הכנסת המנוח מנחם פרוש.

צפו בידיעות השונות בשלושת היומונים






המבשר יתד נאמן המודיע אגודת ישראל ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד