כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הכירו: חמשת נשות ש"ס בקונגרס הציוני

בתו של דרעי, בתו של הגר"ד יוסף ועוד שלוש נציגות בין 17 הנציגים מטעם ש"ס בקונגרס הציוני העולמי

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ביום חמישי שעבר התקיים כינוס של הקונגרס הציוני העולמי, המתקיים מדי מספר שנים בירושלים. נציגים מזרמים שונים נכחו בכינוס, ביניהם נציגי סיעות פוליטיות.

בסך הכל נכחו במקום 1700 נציגים מארץ ומהעולם, ומתוך האלפים, רשמה מפלגת ש"ס תקדים מרשים, בכך שהצליחה להכניס חמש נשים כנציגות.

לפני כחמש שנים נכנסו אנשי ש"ס לקונגרס תחת סיעה שנקראה "אוהבי ציון". בעקבות הבחירות קיבלו 17 צירים בקונגרס. חמש מתוכם, כאמור, מייצגות נשים.

נזקף לטובת סיעה המזוהה עם מפלגת ש"ס, סיעת 'אוהבי ציון' – השתתפות בכינוס הקונגרס הציוני העולמי, עם הרכב שכולל חמש נשים.

הנשים הנבחרות הן אסתי עבאדי, היחידה מהנשים שלא התחנכה בחינוך חרדי ומתגוררת בחו"ל. שיפי סננס, בתו של אריה דרעי, יו"ר ש"ס, נאוה ענתבי, אשת אריאל ענתבי שמשמש כציר בסיעה. מרגלית שטיינברג, בתו של הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ונכדתו של הרב עובדיה יוסף. בעלה משמש אף הוא כציר בסיעה. אישה נוספת שנבחרה היא עליזה אוזן, שמילאה תפקידים שונים בש"ס.

בסיעה מבהירים כי אין מדובר בתהליך שיקדם אפשרות של שילוב נשים חרדיות במפלגה בכנסת.
כזכור, בבחירות האחרונות עלתה סוגיית ייצוג בידי נשים חרדיות, כשקבוצת נשים התאגדו תחת הסיסמה "לא נבחרות לא בוחרות". בש"ס מיהרו להגיב והקימו את מועצת הנשים של ש"ס. בראיון לתקשורת אמר יו"ר התנועה, אריה דרעי, בנוגע לכהונת אשה כחכי"ת במפלגה: "לא. אנחנו לא נוכל. בוא נהיה אמיתיים, אני לא רוצה להשלות. נוכל לשלב נשים בתפקידים, נוכל לשלב אותן בעוד תחומים אחרים, אבל לשלב נשים ברשימה, כן? או חילונים? לא נוכל בשנים הקרובות".
קונגרס ציוני נשים שס נציגות דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד