כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הרב פינטו נעדר ממשפטו: 3 מיליון שקלים בסכנה

תרגיל התחמקות נוסף? אנשי הרב פינטו מסבירים כי הוא עלה למטוס אך חש ברע ופונה באמבולנס לבית החולים

צילום: דרור עינב, וואלה NEWS
צילום: דרור עינב, וואלה NEWS


הרב יאשיהו פינטו כבר לא יגיע היום (ב) לארץ: הרב היה צפוי לחזור לישראל בעקבות החלטת בית משפט העליון בשבוע שעבר, אך בסופו של דבר הטיסה עזבה את ארה"ב והרב פינטו לא נמצא עליה.

"בפתח המטוס הרב איבד את הכרתו ואנשי אל על הזמינו מיד אמבולנס שפינה את הרב לבית החולים הסמוך לשדה התעופה קנדי", אומר דוברו יהושע מור יוסף ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "הרב שכידוע סובל ממחלת הסרטן, עבר ניתוחים רבים ואיבד 30 ק"ג ממשקלו, נחלש מאוד ומאושפז כעת בבית החולים".

בבית המשפט העליון יצטרכו לקבל החלטה האם לחלט את ההפקדה בסך 3 מיליון ש"ח בעקבות אי עמידת הרב בתאריך החזרה, או להאריך את ביטול עיכוב היציאה מהארץ ולהתחשב בטענות על מצבו הרפואי.

הדיון בעניינו של הרב היה אמור להתקיים היום אחר הצהריים בשעה 16:00, אלא שכאמור בהיעדר הרב לא יתקיים ככל הנראה דיון בסוגייה עצמה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים הקרובים ובהתחשב בהתפתחויות יתקיים דיון בסוגיית חילוט דמי הערבות שהופקדו.

יהשוע מור יוסף מדגיש, כי הרב, משפחתו ומלוויו השלימו את כל תהליך העלייה למטוס, לרבות צ'ק אין, בידוק בטחוני ושיגור המזוודות. "עורכי דינו של הרב העבירו הודעה ומסמכים רפואיים רלוונטיים מבית החולים לבית המשפט העליון". בפרקליטות המדינה אומרים כי הוגשה הודעה הכוללת מסמך אחד בלבד.

בדף הפייסבוק שמפעילים אנשי הרב, נכתב: "קבלת הפנים נדחתה מהיום כי כבוד האדמו"ר שליט"א התמוטט לקראת ההמראה ופונה באמבולנס לבית חולים, עקב מדדים בריאותיים שגרמו לעילפון בעקבות מחלתו. מיד עם סיום הבדיקות והשחרור מבית החולים הצפוי בהקדם, כבוד האדמו"ר ימשיך את דרכו ארצה ונתכנס לקבלת הפנים".

רקע: הרב הורשע - אך ממתין לערעור
כזכור, ביום שלישי בשבוע שעבר סירב השופט נעם סולברג מבית משפט העליון להיעתר לבקשה בדבר הארכת ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. השופט גם דרש להציג בפני בית המשפט עד ליום חמישי (שעבר) תצלומי כרטיסי הטיסה "המעידים שבכוונתו לשוב ארצה". כאמור, גם הפעם הרב התחמק לעת עתה.

צפו: הרב פינטו יוצא מהדיון בבית המשפט


כזכור, הרב פינטו הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט והוא נידון לשנת מאסר. עם זאת הרב טרם החל לשאת את עונשו בשל הערעור שהגיש לבית המשפט העליון.

הרב לקה בגידול נפוץ יחסית, שאינו מסכן חיים והוא יצא לטיפול בחו"ל לשם עריכת ניתוח חדשני באמצעות רובוט, טיפול שפותח בארצות הברית והמאפשר חזרה לחיי שיגרה במהירות.

נגד הרב הוצא צו איסור יציאה מהארץ אך השופטת ענת ברון קיבלה את הצעתו של פינטו לאפשר לו לצאת לחו"ל בערבות. טרם נסיעתו לטיפול רפואי בחו"ל, הפקיד הרב פינטו 3 מיליון ש"ח בקופת בית המשפט, לשם הבטחת חזרתו ארצה.
הרב פינטו טיסה ישראל בית משפט רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד