י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אח המחבל מבאר שבע נאשם - לא מנע פשע

כתב אישום נגד עומר אל עוקבי, אחיו של המרצח מהתחנה המרכזית בבאר שבע, שידע על תוכניות אחיו ולא פעל נגדן

אח המחבל מבאר שבע נאשם - לא מנע פשע


כתב אישום הוגש לפני זמן קצר (ב') בבית משפט השלום בבאר שבע נגד עומר אל עוקבי, בן 20 מחורה, אחיו של המחבל מוהנד אל עוקבי שביצע את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נרצח חייל צה"ל עומרי לוי הי"ד ונפצעו אנשים נוספים. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות נשק ואי מניעת פשע.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, לפני כחצי שנה, נכנס עומר לחדר בו התגורר יחד עם אחיו המחבל, ראה אותו אוחז בידו באקדח, שמע ממנו כי רכש את האקדח וידע כי מוהנד מחזיק את האקדח שלא כדין במחסן ביתם.

כמו כן, ידע עומר כי אחיו רכש סכין ושבועות ספורים לפני הפיגוע ראה כי אחיו צופה בערוצי הטלוויזיה השונים, כולל בערוצים פלסטיניים, ערוץ אל-אקצה וערוץ פלסטין, שבהם התנהלה הסתה כנגד ישראל ונגד היהודים המחללים את אל-אקצה. הנאשם עומר אל עוקבי שמע את המחבל מוהנד אומר כי עליהם לשחרר את אל-אקצה וכן התבטאויות שונות כנגד היהודים.

ביום ראשון בשבוע שעבר ביצע מוהנד באמצעות האקדח פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר-שבע. הנאשם, למרות שידע כי מוהנד מחזיק וזומם להמשיך ולהחזיק את האקדח, וזאת כשיכול היה להבין כי מוהנד עשוי לבצע פיגוע באקדח, לא נקט באמצעים סבירים למנוע את החזקת האקדח.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בית משפט השלום דחה את הבקשה ושיחרר את הנאשם למעתר בית.



מחקירת ימ"ר נגב מחוז דרום עולה, כי ביום ראשון שעבר בשעה 19:24 הגיע המחבל לתחנה המרכזית בבאר שבע, נכנס דרך הכניסה שליד חנות מקדונלדס וכעבור כדקה נכנס החייל עומרי לוי הי"ד מאותה כניסה, אחרי דקה נוספת המחבל זיהה את החייל והתחיל לעקוב אחריו בסמוך לרציפים.

כעבור כשתי דקות המחבל חלף על פני החייל, פתח את הדלת לרציף והמתין שם, כשהבחין שעומרי הי"ד פונה לשירותים, הוא נכנס פנימה לתחנה המרכזית, פנה לשירותים ושם ירה בחייל ז״ל מטווח קצר.

לאחר מכן הוא לוקח את נשקו של החייל ומתחיל לירות לכיוון השוטרים ולוחמי היס"מ שהתקרבו לשירותים, ובורח למכולות הזבל - משם ניסה להימלט וחוסל על ידי לוחמי יס״מ נגב ובלשי תחנת באר שבע, ליד גופתו נמצאה הסכין עימה הגיע.

עוד עלה מהחקירה כי המחבל היה בקשר עם החמאס במשך תקופה ממושכת וכי הפיגוע תוכנן על ידו, במכשיר הפלאפון שלו נמצאו תמונות של פעילי חמאס, תמונות של כלי נשק וחומרים נוספים.
פיגוע באר שבע עומר אל-עוקבי מחבל כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד