כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סאגת בנות אלעד: ח"כ מרגי נגד העירייה • צפו

יו"ר וועדת החינוך תקף את ראש העיר ואיים בעתירה לבג"ץ נגד משרד החינוך • מקורבי פרוש: "תופס כותרות"

מרגי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
מרגי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90


שבועות ארוכים לאחר פתיחת שנת הלימודים, ולאחר שדומה היה שנפתרה סוגיית האפליה באלעד, מתברר כי לאחר כל השיבוצים נשארה קבוצת בנות שאותן חילקו בין שני הסמינרים בשווה, מעט לפני החגים.

למעשה, גם בשני הסמינרים לדעת חכמה ולדרכי רחל, שיבצה העירייה יותר ממה שהתבקשה בידי בית-המשפט, אולם עדיין תשע בנות ששובצו בסמינרים האחרים, לא היו מרוצות והתעקשו להתקבל דווקא בשני הסמינרים המדוברים. אחרי דיון בועדת ערר ובעבודה משותפת של משרד החינוך והעירייה, שובצו כולן בשני הסמינרים. אותם גורמים טוענים כי למעשה אפילו טענת המכסות אינה רלוונטית כיוון שתמונת המצב הנוכחית היא של חלוקה שווה - חמישים חמישים, ספרדיות ואשכנזיות.

אלא שחלק מההורים מתעקשים על שיבוץ אחר, גם אחר עבודת והחלטת ועדת הערר. ההורים מצידם טוענים לאטימות כנגדם, ואכן מתעקשים כי רק שני סמינרים אלו מתאימים לאורחות חייהם ולרמת הלימודים של בנותיהם, בעוד הסמינרים האחרים בעיר אינם כאלה. וכך נוצר מצב שבאחד מהם מגיעות רק הבנות הללו לכיתה ושאר הבנות אינן והן מקיימות לימודים בדירות פרטיות, ואילו בשני הן לא התקבלו כלל.

דיון חירום בנושא התקיים היום (ב) בוועדת החינוך, ביוזמתו של יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, שזעם על נציגי עיריית אלעד. "ראש עיריית אלעד מוביל, ביחד עם מנהלי המוסד, את האפליה הפושעת בבנות הספרדיות", אמר מרגי, והוסיף בתגובה לדברי נציגת עיריית אלעד, דבורה בידרמן, שאמרה כי הבנות טופלו ברגישות: "אין כאן לא רגישות ולא חמלה יש כאן אטימות של האיש שעומד בראש העירייה". מרגי קרא למשרד החינוך לשלול את סמכותו של ראש עיריית אלעד בכל הנוגע לשיבוץ תלמידים למוסדות חינוך ולמנות במקומו נציג מהמשרד. עוד אמר כי ישיבת המעקב הבאה תתקיים בשיתוף הוועדה לביקורת המדינה, וכי אם לא תהיה ברירה וראשי הסמינרים החרדיים ימשיכו להדיר תלמידות ספרדיות מהלימודים, הוא יעתור לבג"צ כנגד משרד החינוך שלא כופה את החלטתו.

האב שלמה מיארה העיד בוועדה: "הבת שלי לא שובצה לסמינר בגלל שיקולים פוליטיים. לאחר קביעת ועדת הערר היא שובצה, אבל כעת ועד ההורים השבית את הלימודים בבית הספר. משרד החינוך לא עושה כלום ומרים ידיים". עוד סיפר האב כי במוסד חינוך אחר התלמידות הספרדיות לומדות לבד בכיתה ואילו יתר התלמידות לומדות בבתים פרטיים.



נציג משרד החינוך בדיון עו"ד לירון ספרד, מסר שהמשרד פועל בכל הדרכים האפשרויות לשיבוץ התלמידות. לדבריו, התקיימו ועדות ערר שהפנו תלמידות לשיבוץ במוסדות המבוקשים על ידן. השבוע, אמר עו"ד ספרד, בית המשפט יידון בעתירה מנהלית נגד בתי הספר שסירבו לשבץ את הבנות.

מקורבי ראש העיר אלעד ישראל פרוש, הגיבו ל'בחדרי חרדים': ""ניסיונותיו של מרגי לתפוס כותרות על חשבון העיר אלעד, מבלי להתעמק בפרטים ותוך סתימת הפה של נציגת העירייה בדיון, רק מלמדים על כוונת התקפותיו חסרות הבסיס. היינו מציעים לח"כ לבדוק את העובדות אם רק היינו מאמינים שזה מעניין אותו".

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר: "הגיהנום של הרשעים הללו שמחזיקים מעצמם אנשי חינוך לא יכלה. משרד החינוך פועל לאט אם בכלל. אני מבקש לברך את חבר הכנסת מרגי על עמידתו האיתנה למען בנות ישראל".
אלעד בנות יעקב מרגי ישראל פרוש סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד