ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אצבע על ההדק: החיילים שמאבטחים אותנו

צוות 'בחדרי חרדים' מתעד את החיילים בשכונות החרדיות • וגם: מעצר שב"חים בעלי הכהן, וכובע חדש • צפיה חובה!

אצבע על ההדק: החיילים שמאבטחים אותנו
קובי הר צבי


בעקבות גל הטרור במהלך החודש האחרון, הוחלט בשבוע שעבר לתגבר את האבטחה בשכונות החרדיות בירושלים על ידי חיילי צה"ל. ההחלטה התקבלה לאור ההבנה כי החרדים הם המטרה החדשה של המפגעים, כפי שהוכח בפיגוע האכזרי בגאולה לפני שבועיים, בשער שכם ובמקומות נוספים בבירה.

אמש יצא צוות 'בחדרי חרדים' ליום סיור בשכונות החרדיות המאובטחות, ותיעד את החיילים שהוצבו ברחובות: מלכי ישראל, עלי הכהן, אוהל יהושע ואף צומת רמות. התושבים, עושה רושם, מתרגלים אט אט לנוכחתם של האורחים החדשים, מקדמים את פניהם בברכות "שלום לכם", "תודה רבה לכם" ועוד, ואף חלקם מביאים לחיילים אוכל, שתייה ומיני מתיקה לרוב. הפתיעה במיוחד הרבנית יוכבד גרוסמן, שחילקה במהלך השבת האחרונה סעודות חמות לחיילים ולשוטרים, לאחר שבערב שבת פרסה שולחנות ערוכים עבורם.



כפי שניתן להבחין בתיעוד, החיילים חובשים על ראשם כובע הדומה לזה המשטרתי, ועליו הכיתוב 'צה"ל'. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בכובעים משטרתיים, שהודבקו עליהם מדבקות 'צה"ל', במיוחד עבור משימות אבטחה של החיילים בתוך הערים, על מנת שיזוהו.

היחידות הצבאיות שגויסו לצורך המבצע, מתפרסות יום יום בשכונות החרדיות בירושלים, ומאבטחות את תחנות אוטובוס. החיילים מתחלקים לזוגות, כאשר אחד מהם עולה על כל אוטובוס עירוני שמגיע לתחנה על מנת לבצע סריקה, והשני מחפה עליו מבחוץ. מיקומי החיילים משתנים מעת לעת על מנת לייעל את מערך האבטחה החדש, שיישאר על כנו ככל שיידרש.

אמנם משימת האבטחה מתמקדת בתחנות האוטובוס, אך החיילים סורקים את אזור הנקודה בה הם הוצבו, זאת על מנת לתת מענה מיידי במידה ויתרחש אירוע המצריך התערבות ביטחונית. אמש, למשל, במהלך הסיור שערך צוות 'בחדרי חרדים', זיהו שני חיילים שמוקמו בתחנת אוטובוס ברחוב עלי הכהן שני בני מיעוטים שהתנהגו באופן מחשיד. החיילים עצרו אותם לתשאול, ובמהלך הבדיקה התברר כי הם שוהים בלתי חוקיים. למקום הגיעה ניידת שלקחה את החשודים.

בפרויקט הנוכחי נוטלים חלק מספר לא מבוטל של לוחמים, כאשר חלקם משרתים ביחידות מובחרות, מה שמצריך טשטוש פניהם בתמונות ובווידאו על מנת למנוע זיהוי. מעבר לכך, ישנם גם חיילים חרדים שכבר הצליחו להכעיס את הקיצונים שבחברה החרדית. בחוברת ששמה 'מתבצרים' מתרחבת המתקפה מחיילים לשוטרים, ובה מותקפים המתגייסים החרדים לשורות המשטרה. כולל אלה שגוייסו בימים אלה למילואים, כדי לתגבר את רמת האבטחה בארץ.

"המטרה שקופה למדי", הם כותבים, "כאשר בעיצומה של 'תקופת הסתגלות', הם עושים הכל שחרד"קים לבושי מדים יסתובבו בחוצות השכונות החרדיות, בתי הכנסת, ובכל מקום אפשרי, ובכוונה תחילה, הם דורשים מהללו שילבשו כיפות שחורות גדולות וציציות ארוכות שיתנופפו מעל מכנסי החאקי הצבאיים".

"מתברר", מסיקים הכותבים, "שכאשר השלטונות שומעים אמירה ברורה ויודעים כי מדובר בציבור שיש לו חוט שדרה, יש לו ערכים והוא דבק בעקרונותיו בכל מחיר, הם נאלצים לכבד זאת וכך נמנעה הופעת הדוגמא השלילית של הופעת שוטרים חרד"קים הפושה בכל רחבי הערים החרדיות", לשון החוברת.































































מאבטחים חרדים חיילים תחנת אוטובוס כובע משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד