כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עשרות חרדים קראו קריאות 'רוצח' ויידו אבנים על רב שעלה להר הבית

בתיעוד נראה הרב יוסף אלבוים, מפעילי הר הבית החרדים, כשהוא עולה להר • אנשי 'העדה החרדית' הפגינו מול ביתו, תקפו את רכבו באבנים וקראו לעברו קריאות 'רוצח' • הרב אלבוים ל'בחדרי חרדים': "התמונות ישנות" • אלבוים התחייב בפני ראשי בעלזא לא לעלות להר עד שירגעו הרוחות

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


אמש (ב') הפיץ עיתונאי רויטרס וגורמים פלסטיניים, תיעוד בו נראה לכאורה, הרב יוסף אלבוים, מהפעילים הירושלמים למען העלייה להר הבית, כשהוא מדריך קבוצת מבקרים, על ההר.

עם זאת הרב אלבוים עצמו מכחיש את הדבר וטוען שלא עלה היום להר הבית, וזאת בשל גל הטרור הפוקד את הארץ. המקור לתמונות לדבריו, הן צילומי העבר.

לעומת זאת, עיתונאי רויטרס לוק בייקר, דיווח כי ראה את הקבוצה בראשות הרב, שוחח עם אנשיה ואף צילם את הצילומים הללו הבוקר.


צילום: קובי הר צבי

אמש (ב') אף הכחיש אלבוים בשיחה לעיתונאי איציק מן מ'קו הסקופים' את דבר עלייתו להר ואמר "אף אחד לא עלה להר הבית, זה בלוף, אולי היה מישהו מהמשפחה שעלה לפני כמה ימים מתוך כל הצרות שעושים לכל היהודים ועלה עם כמה וזהו,, אבל אף אחד לא עלה ולא הלך להתגרות עם ערבים הרי יודעים שדם יהודי נהיה הפקר ונשפך כמו מים מי משוגע שהולך להתגרות בהם".

"כל ההסתה הזאת היא פשוט עזרה לחמאס - שטוענים שיהודים מתגרים בהם, באים תקשורת חרדים ואומרת היהודים מתגרים בהם זה פשוט מצחיק זה לא מתחיל אף אחד לא מתגרה ברגע שתגמור עם הר הבית, יתחילו עם חברון ועם הכותל המערבי או קבר יוסף לא יהיה בעיות לשחוט יהודים, איך אפשר להמציא דבר שלא היה ולהוסיף לזה פרשנות שרוצים להתגרות במישה



כך או כך השמועה עשתה את שלה: בשל הפרסום התארגנה קבוצת פעילים, מאנשי 'העדה החרדית' להפגנת מחאה מול ביתו של הרב יוסף אלבוים ובני משפחתו.

עשרות מפגינים הגיעו לשכונת עזרת-תורה בירושלים, שם מתגורר הרב יוסף אלבוים, כשהם מחזיקים בידיהם שלטים ובהם הם מוחים נגד עלייתו להר הבית, בשל האיסור והסכנה שבעלייה זו.

הם מצאו את הרב אלבוים כשהוא ישוב במכונית עם אדם נוסף. המפגינים קראו לעברו קריאות "רוצח!", "רוצח!", ולאחר מכן התקרבו אל אלבוים באיום.

הנהג פתח בנסיעה מסוכנת, תוך שהמפגינים מיידים לעברו אבנים וחפצים. הם ניסו לפתוח את דלתות הרכב במהלך נסיעתו, אך הוא הצליח להימלט מהמקום.

שכנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אמרו: "לא ידענו שגר עמנו בתוכנו אדם שעולה להר הבית, כלפי חוץ לא ראינו שום דבר מיוחד כעת שאנחנו שומעים על כך אנו מצטרפים להפגנה".

משפחת אלבוים, הנמנית על חסידות בעלזא, ידועה בירושלים כמי שיחד עם הרב יצחק ברנד נוהגים לעלות להר הבית. לטענתו של הרב יוסף אלבוים קיבל לכך היתר מאת הגאון רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל איש ה'עדה החרדית' ומגדולי פוסקי ההלכה בירושלים. עם זאת, בד"צ 'העדה החרדית' פרסם מספר פעמים מכתב האוסר כליל על העלייה להר הבית.

גורמים רשמיים בחסידות בעלזא אליה משתייכת משפחת אלבוים מדווחים, כי לאחר שהסבירו להם את המצב שנוצר ואת האיסור של הבד"ץ 'מחזיקי הדת' על העלייה להר הבית. התחייבו בני המשפחה בפני הנהגת החסידות שלא לעלות להר הבית עד להרגעת הרוחות.































,
יוסף יחיאל אלבוים הר הבית רוצח רוצח הפגנה עזרת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד