כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו במהומה: האם ביבי הסית לרצח רבין?

הליכודניקים זועמים: בנאומו לציון 20 שנה לרצח רבין, האשים יו"ר האופוזיציה את בנימין נתניהו בהסתה

צילום:  לע"מ
צילום: לע"מ


מהומה הערב (ב') במליאת הכנסת, במהלך נאומו של יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג בישיבה מיוחדת במלאות 20 שנה לרצח יצחק רבין.

הרצוג הזכיר את 'העומדים על המרפסת בכיכר ציון טרם הרצח' שהואשמו בהסתה לרצח רבין, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכיהן אז כיו"ר האופוזיציה.

הרצוג אמר: "גם כשיצחק רבין פעל להוציא את הפלסטינים מישראל ואת השטחים מישראל הוא הבין שחייבים להפוך את ערביי ישראל לאזרחים שווי זכויות. ממשלת רבין השקיעה כספים עצומים במגזר הערבי, רבין הבין שמהפלסטינים צריך להיפרד, אבל את ערביי ישראל צריך לחבר כי תמיד נחייה ביחד.


בוז'י במליאה. צילום: ערוץ הכנסת

"יצחק רבין ניסה. ואתם על המרפסת שמעתם שקוראים לו בוגד. ואז הגיעו שלוש יריות האקדח. ויצחק רבין נרצח. יצחק רבין לא היה נותן לטרור לנצח".

חברי כנסת ושרים מהליכוד מחו וקראו "בושה", "בושה".

השר יריב לוין הגיב על נאום הרצוג במליאה: ״נאום הרצוג היה שיעור באיך להפוך יום זיכרון ממלכתי שצריך לאחד את העם, לכנס בחירות של מפלגת שוליים. אל מול המנהיגות והאחריות הממלכתית שמגלה ראש הממשלה בימים אלה, ממשיך יו״ר האופוזיציה לעסוק בניצול יום זיכרון ממלכתי לצורך נאום הסתה ותעמולה זולה. הדברים הבוטים שאמר הרצוג הם ההיפך ממנהיגות. כך לא נוהג יו״ר אופוזיציה אחראי״.

ח"כ מיקי זוהר מליכוד שמחה במליאה אמר בתגובה: "דבריו של בוז'י הרצוג נגד הממשלה והעומד בראשה מוכיחים באופן ברור מאיזה צד של הפוליטיקה נושבת רוח הפלגנות והקיטוב בעם. השימוש בזכרו של רבין לצרכי פוליטיקה קטנה ואמירות שגובלות בהסתה נגד ציבור שלם במדינה ישראל מביש ומבזה. אני עדיין ממתין להודעת גינוי מבוז'י ומחבריו על פרסום תמונת רה"מ בנימין נתניהו במדי נאצי. בינתיים הם רק עומדים על המרפסת ומסתכלים".
נתניהו הסתה רצח רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד